Compania Mattel renunta la Aristotle

Compania americană Mattel a renunțat la comercializarea unor boxe conectate și cu comandă vocală, special create pentru copii, în urma criticilor primite de la mai mulți parlamentari și organizații care militează pentru apărarea dreptului la intimitate.

Mattel prezentase dispozitivul, denumit Aristotle, ca pe o alternativă la boxele activate cu ajutorul programelor de inteligență artificială — precum Echo, creat de Amazon, și Home, creat de Google—, produse în mare vogă în Statele Unite ale Americii.

Înzestrat cu o cameră foto, aparatul, ce a fost prezentat la Salonul pentru produse electronice organizat în Las Vegas la începutul anului, trebuia “să îi ajute pe părinți (…) să îi protejeze pe copiii lor și să contribuie la dezvoltarea lor”, au transmis reprezentanții companiei Mattel.

Însă mai multe organizații care militează pentru apărarea vieții private și cel puțin doi membri ai Congresului american au estimat că noul dispozitiv putea să aducă atingere vieții private și poate să îi expună pe copii la efectele negative ale publicității și ale piraților cibernetici, scrie Agerpres.ro.

Într-un e-mail transmis de această companie pentru AFP, grupul american afirmă că a efectuat “o examinare completă a produsului și a decis că acesta nu cadrează în mod total cu noua strategie Mattel în materie de noi tehnologii”.

“Mattel a decis deci să nu mai comercializeze Aristotle”, a adăugat producătorul păpușilor Barbie, care intenționa să vândă noul produs cu 299 de dolari începând din vara acestui an.

Doi membri ai Congresului au contactat recent grupul Mattel pentru a-și exprima îngrijorarea față de acel produs. O campanie “pentru o copilărie fără publicitate” a strâns deja 15.000 de semnături pentru a-i cere grupului Mattel să renunțe la Aristotle.

Anul trecut, administrația americană de reglementare a comerțului, Federal Trade Commission, și-a anunțat intenția de a cere producătorilor de jucării să respecte legea pentru protejarea vieții private digitale a copiilor.

FBI a considerat, de asemenea, că dispozitive precum păpușa conectată Hello Barbie produsă de Mattel “punea în pericol viața insectelor și securitatea copiilor din cauza cantității mari de date personale ce ar fi putut fi obținute în numele lor”.

În Germania, păpușa conectată Kayla a fost interzisă la vânzare în februarie. Autoritățile au considerat că această jucărie putea “să îi spioneze pe copii”.