Spark Generation, cel mai nou liceu online internațional lansat în România, își propune ca la orizontul lui 2030 să devină cea mai mare resursă educațională din România și piața internațională pentru elevii de liceu care doresc să urmeze cursuri acreditate Cambridge și au nevoie de un orar flexibil. Susținut de o investiție inițială de 1,5 milioane de euro, proiectul se pregătește acum pentru o nouă rundă de finanțare, fondurile obținute urmând să fie folosite pentru creșterea numărului de elevi ce au acces la cursuri, dar și pentru introducerea de noi tool-uri AI. 

Spark Generation a fost lansată în pandemie de cele 3 antreprenoare, ca soluție pentru elevii din sistemul tradițional de învățământ care aveau nevoie să își continue studiile online, avand la baza experiența în educație din Transylvania College din Cluj-Napoca, una dintre cele mai cunoscute școli private din România. Platforma de e-learning Spark Generation s-a transformat, în mai puțin de 3 ani, într-un liceu online, care oferă elevilor săi un pachet complet de cursuri acreditate Cambridge, predate de profesori recunoscuți internațional, dar și suport personalizat pentru descoperirea vocațională sau alegerea universității și a drumului potrivit în viață și resurse pentru a susține sănătatea emoțională și mentală a liceenilor

Spark Generation este o soluție pentru elevii care, din motive obiective, sunt nevoiți fie să absenteze perioade mai lungi de la școală, fie să-și schimbe liceul sau chiar țara în locuiesc, fie doresc să acumuleze mai multe informații la o anumită materie. Am pornit la drum ca o alternativă dar ajutorul oferit de mai mulți parteneri și finanțatori români ne-a susținut transformarea rapidă într-o soluție internațională dedicată liceenilor. Ne-am propus să devenim prima opțiune nu doar pentru elevii români, ci și pentru elevii din străinătate, interesați de curricula Cambridge și, astfel, să transpunem în practică deschiderea către digitalizare a tinerilor și viitoarelor generații de elevi”, a declarat Ruxandra Mercea, fondator și inițiatorul proiectului Spark Generation.

Proiectul, creionat în 2020 de trei tinere antreprenoare din Cluj Napoca –  Ruxandra Mercea, Florina Popîrțac și Raluca Manole, a devenit operațional un an mai târziu și a început să înroleze elevi de liceu interesați să învețe mai mult, fără să fie condiționați de programul fix, impus de școala clasică. În următorii doi ani, finanțarea de 1,5 milioane de euro oferită de partenerii proiectului – Qubiz, partenerul tehnologic, Seedblink și o serie de angel investors, a făcut posibilă transformarea Spark Generation într-un liceu modern, online, adaptat nevoilor de informare și cunoaștere a tinerilor liceeni.

Spark Generation este destinată elevilor de liceu (13-19 ani), din România și din străinătate, vorbitori de limbă engleză, care fie sunt sportivi sau artiști și nu pot urma cursurile clasice offline, fie au urmat programe de homeschooling, fie provin din familii de expați care se mută des datorită profesiei. Spark Generation este potrivită și liceenilor din sistemul tradițional de învățământ care vor să aprofundeze anumite materii în vederea pregătirii pentru admiterea la facultate sau care vor să urmeze școli acreditate Cambridge. Astfel, aceștia pot urma cursurile în sistem full-time sau part-time, cu tutore sau autodidact. Indiferent de varianta aleasă, elevii învață în ritmul propriu, organizându-și singuri programul.

Până în acest moment, cursurile sunt accesate de peste o mie de utilizatori iar două treimi dintre elevi provin din școli private și din sistemul homeschooling. Doar 30-35% provin din școli de stat. „Dintre elevii înscriși, aproximativ 80% sunt români, care locuiesc atât în România, cât și în străinătate, dar estimăm că, în următorii trei ani, ponderea se va schimba. Avem deja elevi din 26 de țări, iar focusul nostru va fi să ajungem la cât mai mulți elevi din România, dar și din alte țări europene”, explică Raluca Manole, cofondator și director de marketing al Spark Generation.

Dintre elevii înscriși, 100 au ales programul full-time, care costă, în medie, 5.000 de euro pe an, în funcție de numărul materiilor alese și nivelul de studiu. Platforma educațională include cursurile construite pe curricula Cambridge, acreditate Cambridge, al căror conținut este realizat de experți recunoscuți, dar oferă și suport personalizat pentru descoperirea drumului potrivit pentru liceeni: descoperirea vocațională, alegerea universității și o serie de cursuri și sprijin pentru a-i ajuta să își mențină echilibrul emoțional și mental. Astfel, cursurile sunt academice, destinate celor care sunt pasionați de o anumită materie și vor să-și lărgească tipul de conținut pe care îl accesează (de exemplu, matematica, pe care alege să o învețe pe modelul Cambridge, în limba engleză) sau celor care își doresc să acceseze cursuri pe care nu le au în programa românească de liceu (de exemplu, Drept, pentru a se pregăti mai bine pentru Universitate), dar și cursuri non-academice, în limba engleză, care nu au legătură cu programa românească, care sunt o resursă suplimentară de învățare și sunt construite pentru adolescenți (de exemplu, cursuri de educație sexuală, cursuri de wellbeing și pregătire pentru viitor). Liceenii din școlile de stat din România care accesează platforma online sunt interesați cel mai mult de cursurile de limbă străină (engleză, spaniolă, germană, franceză), dar și de materii de actualitate precum Business Studies, Computer Science și Combined Science, care nu există în curricula românească, precizează Raluca Manole.

Cursurile au fost construite având la bază informații din neuroștiință referitoare la modul în care învață creierul liceenilor. Astfel, acestea sunt împărțite în patru componente: pre învățare, învățare, practică, consolidare. La final, elevii susțin Cambridge Exams A levels, echivalentul diplomei de Bacalaureat, care certifică finalizarea studiilor de nivel liceal. Curriculumul Cambridge este cel mai răspândit curriculum alternativ internațional, iar certificatul Cambridge A level le permite elevilor admiterea la toate universitățile din România și la  aproximativ 1.800 de universități din întreaga lume”, spune Florina Popîrțac, cofondator și CEO Spark Generation.

Anul acesta, ca parte a strategiei de dezvoltare, cele trei fondatoare își propun obținerea unei noi finanțări de la fonduri de venture capital, bani care vor fi folosiți pentru dezvoltarea proiectului – de la continuarea integrării AI în platformă și extinderea opțiunilor de învățare până la creșterea numărului elevilor care au acces la studiu.