Mecanism de sprijin pentru școlile care nu pot preda online |

Mecanism de sprijin pentru școlile care nu pot preda online

Share Button

Salvați Copiii România anunță că lansează un mecanism de sprijin pentru școlile din țară care funcționează în varianta hibrid sau în scenariul roșu și nu sunt dotate pentru a permite participarea reală a copiilor la orele online. Astfel, organizația face un prim apel pentru dotarea Școlii din comuna Viișoara, județul Botoșani, care are nevoie urgentă de conexiune la internet, table pentru scris, 153 de tablete pentru copiii vulnerabili și măști de protecție.

Potrivit datelor comunicate oficial de Ministerul Educației la debutul anului școlar, 4.915 școli funcționează în scenariul galben, în care copiii participă, prin rotație, la ore atât cu prezență fizică, cât și online și 263 care funcționează în scenariul roșu, cu participare exclusiv online. Datele sunt în dinamică, iar evoluția epidemiologică poate schimba modelul de participare școlară.
„Școala noastră este într-o zonă defavorizată și niciun copil nu deține un dispozitiv de învățare online. Dacă maine școala noastră ar intra în scenariul roșu, nu am putea organiza învățămânul online, copiii devenind victime nevinovate ale unei situații pe care nimeni nu a prevăzut-o.

Faptul că Salvați Copiii se implică în susținerea școlii noastre este foarte important pentru copiii acestei comunități și va face diferența între participare și neparticipare școlară, nu speram că cineva ne va răspunde așa că vă mulțumim”, spune Anca Bejinariu Directoarea școlii.

Școala Dimitrie Brandza din Viișoara își desfășoară activitatea în două cladiri. În prezent, copiii nu mai au măști, iar detegenții pe care școala i-a primit de la Primărie ajung doar pentru o lună.

Pentru ca situațiile de excluziune și discriminare în care au fost puși copiii vulnerabili în timpul stării de urgență să nu se repete odată cu începerea noului an școlar, Organizația Salvați Copiii România accelerează programul de dotare a acestora cu tablete conectate la internet și, ca urmare a solicitărilor primate, adaugă o componentă de dotare a școlilor.
Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a precizat: ”Neparticiparea școlară are efecte pe termen lung și la fel de periculoase ca pandemia. De aceea, e esențial ca toți copiii să aibă acces la educație, fiind, în același timp, protejați sanitar.
Problemele din școli sunt cronice și suntem în situația în care trebuie să rezolvăm în egală măsură dotarea fizică a claselor cu acces la internet și laptopuri, igienizarea claselor, dotarea copiilor vulnerabili cu tablete, pentru a nu rămâne în afara procesului de educație, precum și crearea unei biblioteci virtuale, unde profesorii să găsească resurse pentru educație online”.

Mecanismul de intervenție pentru pregătirea școlilor este pus la dispoziția tuturor actorilor economici, care pot să contribuie la dotarea promptă a școlilor, astfel încât toți copiii să poată participa în mod real la educație. Contul Organizației este RO45RNCB0071011434790144 (RON), iar contractul de sponsorizare poate fi descărcat de aici.

De asemenea, persoanele fizice pot ajuta printr-o donație online: https://bit.ly/3k22P0W.

Închiderea școlilor, în contextul pandemiei de COVID-19, a avut consecințe negative atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora.

”Anul școlar nu poate să fi început doar pentru unii copii. Accesul real la educație nu înseamnă prezența în catalog, ci instrumente reale de participare, astfel încât niciun copil să nu fie exclus pentru că nu are acces la internet sau o tabletă”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Datele studiului ”Impactul Covid-19 asupra copiilor din România” realizat de Salvați Copiii România arată că aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online.

Închiderea școlilor și organizarea arbitrară a unor cursuri școlare online, acolo unde a fost posibil și fără instrumente de evaluare a calității procesului de educație, a dus la situații-limită.
Una dintre acestea este deosebit de gravă: îngrădirea accesului la educație pentru copiii vulnerabili, fără acces la internet și/ sau la dispozitive care să le permită participarea online.
Inechitățile sociale au fost agravate, în cazul copiilor care nu au avut acces la școala online, iar izolarea, marginalizarea și discriminarea au repercusiuni atât educaționale, cât și psiho-emoționale pe termen lung.

În timp ce, în Spania, 5-9% dintre copii, iar în Finlanda, 18% dintre copiii cu venituri modeste au declarat că nu au acces la o tabletă ori la un computer (potrivit dateleor Save the Children International), în România, estimările se situează între 250.000 de copii (Ministerului Educației și Cercetării) și 1.800.000 de copii, adică aproximativ jumătate dintre copiii din învățământul primar, gimnazial și liceal/ profesional care au la dispoziție, în familiile lor, doar telefonul mobil, ceea ce nu permite o participare reală la actul educațional și nici o comunicare adecvată cu cadrul didactic și colegii în webinariile clasei.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *