lidlLidl devine primul retailer care nu va mai expune pe rafturile de la ieşirea din cele 600 de magazine din Marea Britanie dulciuri şi produse alimentare care ar putea încuraja obezitatea la copiilor, scrie Daily Mail, citat de Zf.ro.

Decizia apare pe fondul reacţiei societăţii britanice la situaţia creată de majoritatea retailerilor care sabotează eforturile părinţilor de a-şi încuraja copiii să mănânce sănătos prin expunerea snacksurilor şi a dulciurilor la casele de marcat.

Săptămâna trecută, un grup de doctori şi profesori au cerut magazinelor şi producătorilor din industria alimentară să reducă nivelul de zahăr din mâncărurile procesate şi din băuturi cu până la o treime în următorii 5 ani pentru a lupta împotriva obezităţii.

Un studiu realizat de Lidl a arătat că peste jumătate dintre părinţi au avut dificultăţi în a-şi convinge copii să mănânce sănătos atunci când aceştia erau înconjuraţi de mâncare procesată şi de dulciuri.

Decizia de a renunţa la amplasarea de produse considerate „junk food” la casele de marcat apare în urma unui proces de 10 săptămâni de la unele magazine unde dulciurile au fost înlocuite cu fructe sau alte alimente sănătoase la câte un punct de ieşire. La casele de marcat unde s-au scos dulciurile vânzările au crescut cu 20% iar studiile au scos la iveală că 7 din 10 clienţi ar fi cumpărat un aliment sănătos.

Studiul publicat anul trecut de campania „Junk Free Checkouts” a arătat că 8 din 10 părinţi erau nemulţumiţi de faptul că magazinele încurajează consumul de alimente bogate în zahăr plasându-le la casele de marcat.

„Felicităm Lidl pentru această decizie de a deschide calea renunţând la alimentele nesănătoase de la casele de marcat. Miza este acum la celelalte supermarketuri şi retaileri dacă vor urma exemplul”, a declarat Malcolm Clark, din partea Children’s Food Campaign.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.