Centrul-VechiRestaurantele, pub-urile şi barurile din centrul istoric al Capitalei nu eliberează, de cele mai multe ori, bonuri fiscale pentru consumaţiile clienţilor decât în cazul în care aceştia le solicită,  nu facilitează accesul la toaletă persoanelor cu dizabilităţi şi nici nu deţin spaţii special amenajate pentru îngrijirea copiilor, potrivit unui studiu realizat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, în parteneriat cu Academia de Studii Economice din Bucureşti.

Totodată, 36% dintre localurile din Centrul Vechi, a căror activitate a fost analizată în vederea obţinerii datelor, nu afişează informaţii obligatorii, precum numărul de telefon al Protecţiei Consumatorilor, iar 41% dintre ele nu le pun la dispoziţie produse alternative clienţilor care suferă de diverse probleme medicale.

Rezultatele cercetării arată şi că cele mai multe restaurante, baruri sau cafenele nu oferă informaţii cetăţenilor străini şi nu permit accesul animalelor în incintă.

In urma studiului, se poate observa ca in majoritatea unitatilor Horeca analizate (73%) nu se elibereaza bon fiscal decat la cerere, iar in 27% din cazuri acesta a fost eliberat in mod automat fara o solicitare ulterioara. Printre unitaiile ce elibereaza bon fiscal automat se numara urmatoarele: Cafeneaua Egipteana, Entourage, The Embassy Hanul cu Tei, La Muse, Arcade Café, Curtea Berarilor.

Localuri din Centrul Vechi al Capitalei care oferă bon fiscal numai la cerere:  La historia,  Entourage,  Freddo,  Christian Tour food and travel,  La mama,  The Vintage,  Les Bourgeois,  Glasgow Pub,  Finnish Cocktail&Club,  Van Gogh,  Vernissage,  The Barrel, Nirvana,  The Gin Factory,   Biutiful,  Old City

Centrul Istoric din Bucuresti, sau Centrul Vechi cum mai este numit, este probabil locul cel mai paradoxal din capitala. Pentru unii mai mult prilej de distractie, pentru altii incarcatura istorica si emotionala, dar cu siguranta cate putin din ambele pentru fiecare persoana care ajunge in aceasta zona.

Cele mai cautate strazi pentru deschiderea de localuri in Centrul Vechi sunt, in prezent, Smardan, Lipscani si Strada Franceza, acestea avand cel mai mare trafic. Totusi, atunci cand zici centrul vechi, inevitabil te gandesti la strada Lipscani. Denumirea strazii provine de la negustorii din Lipsca (Leipzig). In trecut a fost una dintre cele mai importante artere comerciale bucurestene. Cladirile, multe dintre ele ridicate in stil neoclasic si neobaroc in secolul XIX, au fost nationalizate in 1948, iar in anii 1980 autoritatile comuniste au dat locuintele spre folosire, dar au fost aduse intr-o stare avansata de degradare. Degradarea zonei a continuat si dupa anii 1990, iar actualmente se efectueaza lucrari de restaurare a zonei. Pe Strada Lipscani cea mai mare parte a localurilor sunt restaurante cu specific national, cum ar fi cel libanez, cel romanesc sau cel turcers, dar si pub-uri.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.