Măsurile care se vor lua din toamnă, odată cu redeschiderea școlilor, ar trebui să fie flexibile și adaptate la fiecare unitate de învățământ în parte, nu impuse la nivel național, este de părere profesorul Alexandru Rafila. „Trebuie măsuri flexibile, nu există două şcoli la fel. Riscul epidemiologic nu e similar. Am şcoli unde am 15 elevi într-o clasă, am şcoli unde am 40 de elevi într-o clasă. Deci fiecare şcoală ar trebui să poată să îşi organizeze un program de învăţământ care să fie corelat cu posibilităţile şi cu evaluarea de riscuri din şcoala respectivă. Ar trebui să le dăm două- trei-patru variante, iar una dintre ele să fie adoptată de o anumită şcoală”, a explicat, la Digi24, profesorul Alexandru Rafila.

Specialistul a arătat cum ar vedea derularea cursurilor în școală: „Cred că o clasă fizică ar trebui să aibă 15 elevi. Băncile sau mesele la care sunt aşezaţi aceşti elevi ar trebui să fie undeva la 1,5 metri una de cealaltă. Adică copiii să fie la această distanță unul de celălalt, că mai există și dimensiunea băncii. Cred că este important să limităm, cât este posibil, interacţiunea copiilor din clase diferite, pentru că dacă apare într-o clasă un caz, să nu mai avem niciun fel de problemă. Pot să iasă din clasă, dacă găsim o soluţie de decalare a pauzelor şi lucrul acesta cred că este perfect posibil, să ai la 10 minute interval pauzele, nu este o problemă”, scrie Money.ro.

Flexibilitatea este cuvântul-cheie în gândirea acestor scenarii. „Şcolile care au un număr mic de elevi şi pot să respecte aceste condiţii, pot să îşi desfăşoare programul normal fără niciun alt fel de probleme, în afară de igienă, distanţă, mască”, a arătat profesorul Rafila.

În opinia sa, cadrele didactice trebuie să poarte obligatoriu mască, iar în privința copiilor, se iau în discuție două variante: fie să poarte și ei permanent, fie poate doar în pauze.

Bineînţeles, rămâne triajul epidemiologic la intrarea în şcoală. Unele școli îşi pot prelungi programul şi pot separa astfel elevii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.