simona halepSimona Halep este cea mai simpatizată persoană publică din România în prezent, fiind urmată de Andi Moisescu, Smiley, Ion Ţiriac şi Andra, potrivit celui mai recent studiu “Influence Me”, realizat de Starcom Mediavest Group, în parteneriat cu iVox, citat de Mediafax.ro.

Studiul a avut ca obiectiv identificarea principalilor factori de influenţă în decizia de cumpărare a românilor, în cinci domenii diferite: telecom, retail, financiar, modă şi medical.

Actorii, cântăreţii, sportivii, oamenii de afaceri şi prezentatorii de radio şi TV sunt categoriile de persoane publice cele mai potrivite pentru a crea o legătură emoţională puternică între brand şi consumator, pentru a-l determina pe acesta să încerce noi produse, arată studiul “Influence Me”.

Aceste categorii de persoane sunt considerate foarte influente pentru public, întrucât au o vastă experienţă într-un anumit domeniu, au testat produsele cărora le fac reclamă şi oferă informaţii actualizate şi valoroase pentru targetul respectiv. Cu toate acestea, brandurile trebuie să aleagă persoanele publice în funcţie de domeniul de activitate al acestora, astfel încât ele să fie adecvate business-ului respectiv.

Studiul arată că designerii de modă şi cântăreţii sunt cei mai indicaţi să reprezinte imaginea mall-urilor şi a magazinelor de modă, fiind consideraţi modele de zi cu zi pentru publicul lor, ce îi pot face pe consumatori să se îndrăgostească cu uşurinţă de un anumit brand. Cei mai plăcuţi din această categorie sunt Cătălin Botezatu, Irina Schrotter, Doina Levintza, Ilinca Vandici şi Rita Mureşan.

În rândul cântăreţilor, cei mai îndrăgiţi sunt Smiley, Andra, Delia, Horia Brenciu, Inna, Tudor Chirilă şi Antonia.

Pe de altă parte, Pavel Bartoş, Florin Piersic, Horaţiu Mălăele, Alexandru Arşinel, Stela Popescu şi Dan Puric sunt actorii care conduc în preferinţele publicului.

Prezentatorii radio şi TV sunt cei mai indicaţi să reprezinte imaginea brandurilor telecom, datorită experienţei dobândite în cariera media. Cei mai apreciaţi de public sunt Andi Moisescu, Teo Trandafir, Andreea Esca, Moise Guran şi Daniel Buzdugan.

Persoanele publice indicate să reprezinte imaginea instituţiilor financiare sunt oamenii de afaceri de succes, care şi-au câştigat credibilitatea prin puterea exemplului şi au acumulat o vastă experienţă în acest domeniu.Cei mai apreciaţi oameni de afaceri din România sunt Ion Ţiriac, Camelia Şucu, Dan Şucu, Dragoş şi Adrian Pavăl.

Datorită abilităţilor mari de comunicare cu diverse tipologii de oameni, scriitorii reprezintă o categorie de persoane publice ce ar putea promova cu succes nume din industria de retail. Cei mai apreciaţi scriitori sunt Mircea Cărtărescu, Andrei Pleşu, Gabriel Liiceanu şi Aurora Liiceanu.

Medicii şi farmaciştii sunt sursele de informare cu cea mai mare credibilitate pentru serviciile medicale şi distribuţia de medicamente/ industria pharma.

O categorie specială de persoane publice care ar putea reprezenta diverse branduri şi tipuri de produse, dar fără să aibă neapărat cel mai mare impact asupra consumatorilor sunt sportivii. Simona Halep este sportiva cea mai plăcută la ora actuală şi cea care aduce cel mai mare beneficiu de imagine pentru brandurile cu care se asociază, următorii în clasament fiind Lucian Bute, Cătălina Ponor, Gabriela Szabo şi Sandra Izbaşa.