luni, decembrie 4, 2023
AcasăHomepageAVON lansează campania Roșu e pentru CURAJ, în semn de solidaritate cu...

AVON lansează campania Roșu e pentru CURAJ, în semn de solidaritate cu victimele violenței domestice

Pentru că în această săptămână petrecem mai mult timp în familie, AVON România, în parteneriat cu Asociația Anais, lansează astăzi campania „Roșu e pentru CURAJ”, un manifest cu privire la violența domestică, prin care transmite un mesaj de solidaritate pentru victimele violenței domestice.

5 secunde în plus de atenție

Potrivit unui studiu internațional[1] realizat pe bărbați, buzele roșii atrag cu până la 5 secunde în plus de atenție din partea celor din jur. În săptămâna în care ROȘU este culoarea care îi aduce pe oameni împreună, acasă, AVON le încurajează pe femei să poarte ruj roșu și să folosească cele 5 secunde în plus de atenție pentru a transmite în Social Media un mesaj de solidaritate pentru victimele violenței domestice, transformând astfel culoarea într-un simbol al CURAJULUI.

O singură zi, același mesaj: #RoșuepentruCURAJ

Joi, 13 aprilie, la ora 18:00, persoanele care doresc să se alăture manifestului sunt invitate să publice pe paginile personale de Social Media o imagine cu ele purtând ruj roșu, cu hastagul #RoșuepentruCURAJ, pentru a transmite un mesaj de susținere victimelor violenței domestice de a avea curajul să ceară ajutor.

„Atunci când porți ruj roșu, captezi până la 5 secunde în plus de atenție din partea celor din jur. În cazul victimelor violenței domestice, fiecare secundă de atenție din partea apropiaților poate face diferența. Așadar, pentru noi, ROȘU E PENTRU CURAJ și, împreună cu Asociația Anais, îi îndemnăm pe toți cei care cunosc o persoană într-o relație abuzivă să se alăture manifestului nostru și să publice joi, 13 aprilie, la ora 18:00, în Social Media o fotografie sau un video purtând ruj roșu, cu hashtagul #RoșuEPentruCuraj. Gestul acesta le oferă celor aflați într-o relație abuzivă curajul de a lua măsurile necesare pentru a se simți din nou în siguranță, spune Ana Nicolae, Head of Integrated Communication AVON România.

Asociația Anais atrage atenția asupra semnelor ce indică o relație nesănătoasă, pentru a putea îndruma către surse de ajutor de încredere pe oricine se află în nevoie.

A fi în siguranță, atât noi, cât și cei apropiați nouă, înseamnă a recunoaște din timp acele semne și comportamente nesănătoase care ne pot face vulnerabili și ne pot pune în pericol. Semnele unei relații abuzive nu sunt întotdeauna evidente. Unele dintre acestea pot apărea la începutul unei relații, iar uneori sunt percepute ca fiind normale sau chiar romantice. Este important să recunoaștem aceste semne și să fim conștiente de ele pentru a evita situații mai grave”, spun reprezentantele Asociației Anais.

Realizat sub umbrela Campaniei Respectului, manifestul „Roșu e pentru CURAJ” este adresat atât celor care cunosc, au în familie sau printre prieteni o victimă a violenței domestice, cât și tuturor persoanelor care rezonează cu acest subiect. Scopul este de a arăta victimelor cât de mult sprijin au în jurul lor și că nu sunt singure atunci când sunt pregătite să lupte pentru ele însele.

Violența împotriva femeilor, în creștere

Cel mai recent studiu disponibil arată că violența împotriva femeilor și fetelor continuă să fie larg răspândită și tolerată în societatea românească. Anul trecut, la nivel național, polițiștii au intervenit în 90.174 de cazuri de violență domestică, dintre care 42.214 în mediul urban și 47.960 în mediul rural, în creștere cu 12,5% față de 2021[2].

În primele 2 luni ale anului 2023, numărul cazurilor de violență domestică a crescut cu 3,9% față de primele 2 luni ale anului 2022[3].

La nivel european, cel mai cuprinzător sondaj – bazat pe interviuri cu 42.000 de femei din cele 28 de state membre ale UE, cu privire la experiențele lor de violență fizică și sexuală, hărțuire și urmărire – a fost publicat de Agenția pentru Drepturi Fundamentale a Uniunii Europene (FRA) în 2014. Datele din sondaj arată că 1 din 3 femei a experimentat o formă de violență fizică și/sau sexuală începând cu vârsta de 15 ani.[4]

Resurse pentru victime

Femeile care se confruntă cu orice formă de violență domestică sunt încurajate să ia legătura cu un specialist la numerele de contact disponibile pe site-ul Asociației Anais.

De asemenea, helpline-ul național 0800.500.333 poate fi apelat 24/24 ore pentru a semnala situații de violență domestică, trafic de persoane, discriminare de gen sau discriminare multiplă. Numărul este apelabil gratuit din orice rețea cu acoperire națională.

Persoanele aflate în pericol iminent sunt încurajate să apelze 112 – numărul unic național de urgență.

Campania Respectului

AVON are o puternică orientare către promovarea drepturilor femeilor și susținerea lor. În acest sens, în fiecare an, AVON derulează o campanie globală de sensibilizare pentru respectarea femeilor și a drepturilor lor.

Campania AVON pentru respectul femeilor se desfășoară anual în mai multe țări ale lumii, inclusiv în România. Scopul acesteia este de a crește gradul de conștientizare asupra violenței domestice și a altor forme de abuz asupra femeilor, precum și de a susține organizatiile care luptă împotriva acestor probleme.

Semnele unei relații abuzive

Iată câteva indicii că o relație este abuzivă:

  • Partenerul îți controlează comportamentul și activitățile, cum ar fi cu cine vorbești, unde mergi sau ce porți.
  • Partenerul te face să te simți vinovată și responsabilă pentru problemele din relația voastră.
  • Partenerul are tendința de a te critica, umili și chiar jigni în fața altora.
  • Partenerul îți limitează accesul la resurse financiare sau la alte resurse, precum mașina sau telefonul.
  • Partenerul te convinge să renunți la prieteni și familie sau te izolează de aceștia.
  • Partenerul critică mereu aspecte ale personalității tale sau ale felului în care faci lucrurile, chiar și cele mai mărunte, și nu îți lasă niciodată un moment de odihnă sau apreciere.
  • Partenerul te forțează sa faci în dormitor lucruri care nu îți plac sau nu le dorești.
  • Partenerul te face să te simți inutilă sau fără valoare prin jocuri mentale și emoționale sau prin diminuarea importanței activităților și relațiilor tale.
  • Partenerul te amenință cu violență fizică sau psihologică, îți spune că te va părăsi sau că te va distruge într-un fel dacă nu faci ceea ce vrea el.
  • Partenerul te amenință sau te face să te simți amenințată.
  • Partenerul tău te lovește, te împinge sau te agresează în orice alt fel, iar aceste acțiuni nu trebuie niciodată justificate sau acceptate.

AVON este prezent de peste 25 de ani pe piața din România, timp în care și-a menținut o poziție de top în preferințele consumatorilor, reușind în același timp să pună bazele uneia dintre cele mai mari comunități de femei. Compania este preocupată nu numai să aducă frumusețe și independenţă femeilor, dar și să le îmbunătățească viața, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială și militând continuu pentru sănătatea și standardul lor de viață.

Asociația ANAIS este o asociație înființată la finalul anului 2011 și al cărei scop principal îl reprezintă promovarea, respectarea și apărarea drepturilor femeilor, copiilor și tinerilor. Asociația își propune să acționeze pentru modificarea politicilor și legislației în beneficiul femeilor. Asociația activează în vederea sprijinirii victimelor violenței domestice  prin dezvoltarea de servicii și implicare la nivel de politici publice în domeniu.

ARTICOLE SIMILARE

Târgul Național de Știință CODE Kids 2023 organizat de Fundația Progress este deschis în București pe 9 decembrie la Politehnică pentru toți pasionații de...

Sâmbătă, 9 decembrie 2023, între orele 11:00 și 15:00, are loc Târgul Național de Știință CODE Kids 2023 la Facultatea de Automatică și Calculatoare...

Radisson Blu Hotel București propune de sărbători evenimente pentru parinți și copii, cu scop caritabil

În perioada sărbătorilor de iarnă, hotelul Radisson Blu, București îi invită pe bucureșteni și pe cei care vizitează Capitala să petreacă momente speciale și...

Expoziția Tinere Talente la TNB – o colecție de lucrări realizate de bursierii Fundației Regale Margareta a României, ediția 2023

A 15-a generație de tineri artiști talentați români marchează finalizarea anului de bursă printr-o colecție de lucrări de artă vizuală expuse la Teatrul Național...

Nestlé sărbătorește 10 ani de activitate în sprijinul tinerilor

Nestlé marchează a zecea aniversare a inițiativei Nestlé Needs YOUth, o inițiativă creată pentru a crește șansele de angajare ale tinerilor într-o perioadă când...

Timp de patru luni Grădina Botanică a Universității din București se transformă în Grădina Luminilor

O întâlnire uimitoare între poveste, tehnologie și creativitateCompania Wonderful Lighting, deținătoare a brandului “Garden of Lights”, aduce în România expoziția multimedia „Grădina Luminilor”. Gradina...

Vedetele s-au bucurat de noile meniuri FITFOODWAY

Pese 60 de vedete, influenceri și jurnaliști au participat, joi, la București, la lansarea celor mai noi meniuri FITFOODWAY. Aceștia s-au bucurat de preparatele...

Ziua pisicilor negre la Antipa

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” împreună cu Romfilatelia și Asociația TNR vă invită pe 27 octombrie să sărbătorim împreună Ziua pisicilor negre...

Copiii devin designeri de genți! Art Safari Kinder lansează concursul „The Bags of Tomorrow”

·       Art Safari Kinder lansează o provocare pentru copiii cu vârste între 4 și 18 ani: să creeze propriile genți, în cadrul concursului „The...

S-a reluat tipărirea cardului de sănătate

Ministerul Sănătății a anunțat că a încheiat un nou Acord-cadru cu Compania Națională "Imprimeria Națională" - S.A., pentru reluarea procesului de tipărire a cardului...

Probabilitatea ca o persoană să se vaccineze antigripal depinde de recomandările profesioniștilor din domeniul sănătății și de încrederea în eficacitatea vaccinurilor gripale

Odată cu apariția sezonului gripal, este important ca toată lumea să înceapă să planifice să se protejeze pe sine și pe cei dragi. Conform...

Ediţia de toamnă a Baby Boom Show – unicul târg pentru viitoare mămici şi copii- începe joi, 19 octombrie, la Romexpo, Pavilion A

Timp de patru zile, peste 300 de branduri vin cu promoţii exclusive, special concepute pentru eveniment, la produsele sau serviciile prezentate.Oferte exclusive, doar la...

Casa de avocatură Bordianu&Asociații se implică în educarea antreprenorilor despre fiscalitate, relații de muncă, marketing medical

Casa de avocatură Bordianu&Asociații derulează programul ”Chance or Change”, o serie de webinarii susținute alături de profesioniști, experți în anumite domenii, cu scopul de...

Brandul KitKat® reinventat în cereale crocante pentru mic dejun

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, vine în întâmpinarea fanilor cerealelor pentru micul dejun cu un nou produs,...

Până în 2030, aproape 500.000 de copii vor suferi de obezitate în România. ”Principalul factor al obezității la copii îl reprezintă mediul familial”

Obezitatea infantilă constituie o problemă de sănătate publică în expansiune la nivel global, iar România nu face excepție. Această afecțiune, care poate avea implicații...

Ziua Educației 2023: Editura DPH a finalizat dotarea a 11 școli cu colțuri de lectură

Didactica Publishing House, editură care de peste 19 ani se axează pe publicarea de cărți și jocuri educaționale, anunță finalizarea amenajării a 11 colțuri...

Ateliere pentru copiii de 0-3 ani la Opera Comică pentru Copii

Pentru prima dată în istoria instituției, Opera Comică pentru Copii lansează un program educațional adresat categoriei de public cu vârste cuprinse între 0-3 ani....

PURINA® celebrează Ziua Internațională a Animalelor

PURINA®, unul din cei mai mari producători de hrană de pisici și câini la nivel mondial, deținut de Nestlé, va lansa peste 20 de...

APIVITA BEEVINE ELIXIR – O nouă eră în tratamentul anti-aging

Soluțiile anti-îmbătrânire reprezintă una dintre principalele preocupări ale femeilor care au ajuns în pragul celor 40 de ani. Da, din acest moment, femeile își...

Expozițiile Generații – un periplu fotografic al educației intergeneraționale în 5 comunități din România, de Ziua Mondială a Educației

Pe data de 5 octombrie, de Ziua Mondială a Educației, o colecție de 5 expoziții fotografice vor ilustra proiectele de educație intergenerațională derulate în...

Peste 100 de fete din România participă la cluburi de ”empowerment” în cadrul bibliotecilor

Peste 100 de fete din 12 orașe din România cu vârste cuprinse între 10 și 16 ani participă la cluburi de ”empowerment” în cadrul...

Art Safari Stars Edition se deschide din 29 septembrie! Artă, experiențe multisenzoriale marca Madrigal, povești de noapte ale Bucureștiului și primul design show în...

 Art Safari revine cu o ediție de cinci stele dedicată starurilor, în perioada 29 septembrie-14 ianuarie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani. Celebrul...

NESCAFÉ® susține extinderea Pădurii de Miere Nestlé printr-o campanie națională cu premii pentru iubitorii cafelei

NESCAFÉ® premiază în această toamnă consumatorii printr-o campanie inedită cu premii, în care fiecare înscriere unică înseamnă o șansă de câștig și un puiet...

Startup-ul MedValet estimează că 10.000 români vor utiliza platforma de arhivare electronică a istoricului medical propriu până la sfârşitul anului 2023

Aplicaţia MedValet, start-up inovativ lansat de o echipă de clujeni, formată din medicul specialist Iuliu Cătană, studentul la medicină Sebastian Nădăşan şi specialistul IT...

EduKiwi School lansează cea mai mare platformă educațională din România

Joi, 5 octombrie 2023, se lansează la nivel național cel mai mare proiect educațional românesc - aplicația eduKiwi School. Această platformă este dedicată elevilor,...

Cum să integrezi principiul NutriPorția în pachețelul de școală sau de serviciu?

Venirea toamnei aduce reluarea stilului de viață trepidant, după o perioadă de concedii, înseamnă reînceperea școlii pentru elevi și a cursurilor pentru studenți, dar...

Programul „Hai la Olimpiadă!” deschide înscrierile pentru elevii care își doresc performanță la matematică, fizică sau informatică

Fundația Nouă ne pasă a deschis înscrierile pentru ediția din acest an a programului „Hai la Olimpiadă!”, în cadrul căruia, elevi de liceu sau...

Terasa The Garden Colosseum Mall devine pentru 4 weekend-uri locul de distracție și petrecere a serilor de vară

Colosseum Mall anunță că dă startul seriei de evenimente tematice organizate pe terasa The Garden, 4 weekend-uri consecutiv. Astfel, cei care vor rămâne în...

Pe 25 iulie începe ediția a VIII-a a Boovie, festivalul internațional de book-trailere, cu un număr record de peste 5.500 de participanți

Boovie, festivalul internațional de book-trailere realizate de elevi de gimnaziu și liceu, are loc anul acesta la Brașov, în perioada 25-28 iulie, sub tema...

 Până pe 30 iulie, MAMBricolaj oferă promoții estivale și transport gratuit la achiziții de cel puțin 2.500 de lei

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), derulează, până pe...

Un start-up din Cluj își propune să ofere 500 de cărți personalizate copiilor de la sate!

My Secret Land, un start-up clujean care realizează cărți personalizate pentru copii, dorește să ofere copiilor de la sate șansa de a avea cărți...

Ultimele stiri

Cele mai citite