sâmbătă, iunie 3, 2023
Acasă*Soluție inovatoare pentru râuri mai curate: 5 râuri din România beneficiază, de...

Soluție inovatoare pentru râuri mai curate: 5 râuri din România beneficiază, de anul acesta, de capcane plutitoare care colectează deșeurile

Brandul de apă minerală naturală Dorna a instalat sisteme de curățare pe unele dintre cele mai importante râuri din România 

Dorna, primul brand de apă minerală naturală din România îmbuteliat în ambalaj realizat din 100% rPET, anunță rezultatele înregistrate în cadrul campaniei “Apa care are grijă de ape”. Astfel, pe parcursul anului 2022, au fost instalate sisteme de curățare care captează deșeurile pe cinci dintre cele mai importante râuri din România.

Campania de curățare, inițiată în parteneriat cu Administrația Națională Apele Române și dezvoltată cu suportul organizației non-guvernamentale CSR Nest, s-a desfășurat etapizat și a vizat, în faza pilot a proiectului, râurile Ialomița și Dâmbovița, pe care au fost instalate, în primăvara acestui an, două dispozitive inovatoare de colectare.

Cunoscute sub denumirea de Litter Trap, aceste dispozitive sunt, de fapt, niște sisteme plutitoare, capabile să capteze gunoiul de la suprafața apei până la adâncimea de un metru sub apă. Prietenoase cu mediul înconjurător, dispozitivele de tip Litter Trap sunt la rândul lor construite din plastic colectat de pe ape și reciclat ulterior.

Și pentru că Dorna își propune să inspire și să formeze o comunitate responsabilă față de mediu, în rândul consumatorilor, cea de-a doua etapă a inițiativei i-a implicat și pe aceștia, printr-o campanie de votare a râurilor care au cea mai mare nevoie de intervenții concrete în acest sens.

În noiembrie s-a finalizat faza a doua a campaniei, odată cu instalarea unor dispozitive Log Boom pe râurile Argeș, Jiu și Mureș, râurile alese de consumatori în campania de votare. Sistemul de curățare de tip Log Boom reprezintă o soluție simplificată și adaptată la specificul geografic și hidrologic (debit, lățime, adâncime, rezistența malurilor etc.) al acestor râuri, astfel încât dispozitivele să funcționeze în condiții optime și la capacitate maximă. Sistemul de colectare este format dintr-o barieră montată la suprafața apei, stabilă și rezistentă, compusă din două brațe plutitoare construite din material HDPE, care opresc deșeurile din a-și continua drumul mai departe pe râu.

„Grija pentru natură și inovația sunt parte din identitatea brandului Dorna. Campania de curățare a râurilor și inițiativa Apa care are grijă de Ape ne-au adus cu un pas mai aproape de un mediu înconjurător mai curat. Lupta pentru natură este însă o muncă de echipă, de aceea sperăm să inspirăm cât mai mulți oameni să ni se alăture și să participe la această schimbare în bine, să colecteze separat, să recicleze și să adopte un comportament responsabil față de ce ne înconjoară.”IULIANA NEDELCU, Marketing Director Coca-Cola România.

Ne bucurăm că am fost parte dintr-un proiect atât de ambițios și complex, mai ales pentru că direcția noastră strategică este implementarea proiectelor de mediu, domeniu în care am dobândit experiență în ultimii 10 ani. Totodată, prin acest proiect, Asociația CSR Nest închide cercul intervențiilor pentru un mediu mai curat, acoperind, pe lângă componentele de colectare separată a deșeurilor, de creștere a suprafețelor împădurite și de dezvoltare urbană sustenabilă și componenta de păstrare a apelor mai curate” – SERGIU SEBEȘI, Președinte Asociația CSR Nest.

Poluarea cu plastic a apelor este deja o realitate. Știm deja cu toții că aceasta ne afectează sănătatea și viața. Administrația Națională Apele Române, în calitate de autoritate publică care gestionează apele din domeniul public al statului, s-a implicat constant atât prin montarea unor sisteme de colectare a PETurilor, cât și prin acțiuni de igienizare. De aceea, am spus DA inițiativei brandului de apă minerală naturală Dorna și Asociației CSR Nest în lupta împotriva poluării cu plastic a apelor. Să nu uităm: Doar împreună păstrăm apele curate!” –  SORIN LUCACI, Director general al Administraţiei Naţionale „Apele Române”.

Toate cele cinci sisteme de curățare funcționează și colectează deșeurile plutitoare de pe râurile pe care au fost instalate. Fie că vorbim de capcanele plutitoare de tip Litter Trap sau de sistemele din material plutitor HDPE de tip Log Boom, niciunul din aceste dispozitive nu afectează flora și fauna sălbatică. Deșeurile acumulate de fiecare dispozitiv vor fi, ulterior, trimise la stația de sortare și apoi redirecționate către fabricile de reciclare pentru a fi transformate în materiale noi.

Dorna își propune să își continue pe viitor misiunea pentru o natură mai curată. Însă dincolo de amplasarea unor dispozitive de colectare a deșeurilor, obiectivul Dorna este de a inspira cât mai mulți oameni  să participe la mișcarea pentru o natură curată, prin adoptarea unui comportament responsabil față de mediu și însușirea principiilor colectării separate. Inițiativa Dorna se înscrie, astfel, sub viziunea platformei de sustenabilitate a Sistemului Coca-Cola, Dupa Noi – #NuNeOprimAici.

rPET: Bei Dorna, faci bine

Lansarea, în primăvara 2020, a ambalajului realizat din 100% PET reciclat, a însemnat pentru Dorna reducerea cantității de PET nou folosită cu aproximativ 5000 de tone, odată cu trecerea portofoliului Dorna la ambalaje din rPET.

Ambalajul de tip rPET păstrează aceleași standarde de calitate și siguranță ale ambalajelor Dorna și nu influențează în niciun fel conținutul de apă din interior, aceasta păstrându-și intacte proprietățile și puritatea.

Pe lângă reducerea cantității de PET puse pe piață, sticlele realizate din rPET prezintă și alte beneficii pentru mediu, unul dintre acestea fiind reducerea energiei utilizate.  Pentru a crea o sticlă din conținut reciclat, este nevoie de 75% mai puțină energie decât pentru crearea unei sticle din material virgin. În plus, fiecare tonă de rPET produsă salvează 1,5 tone de CO2, reducând astfel amprenta de carbon în procesul de producție.

Ambalajele de tip rPET se deosebesc de sticlele din PET reciclabil folosite până acum pentru îmbutelierea apei Dorna prin faptul că au trecut cel puțin o dată printr-un proces de reciclare. În plus, ele sunt în continuare și reciclabile, la fel ca orice alt obiect realizat din material de tip PET.

Dorna este un brand din portofoliul Sistemului Coca-Cola (Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România), care își propune ca, până în 2030, să recupereze o cantitate de ambalaje egală cu cea pe care o pune pe piaţă. Mai exact, pentru fiecare sticlă sau doză vândută, Sistemul Coca-Cola își propune să ajute la colectarea și reciclarea unei cantități identice.

Despre Compania Coca-Cola

Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a avea un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre, prin promovarea reciclării ambalajelor, practici sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 de milioane de euro, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României.

Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.coca-colacompany.com și să ne urmăriți pe Twitter, Instagram, Facebook și LinkedIn.

 

Despre Apele Române

Administraţia Naţională „Apele Române” administrează apele din domeniul public al statului şi infrastructura Sistemului Naţional de Gospodărire a Apelor formată din lacuri de acumulare, diguri de apărare împotriva inundaţiilor, canale, derivaţii interbazinale, prize de apă şi alte lucrări specifice, precum şi infrastructura sistemelor naţionale de veghe hidrologică, hidrogeologică şi de monitorizare a calităţii resurselor de apă aflate în patrimoniul său, în scopul cunoaşterii şi a gestionării unitare pe ansamblul ţării, a resurselor de apă de suprafaţă şi subterane.

Despre Asociația CSR Nest

Asociația CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României precum si la promovarea unui comportament responsabil fata de mediu.

 

ARTICOLE SIMILARE

Studiu: Ce își doresc părinții români pentru copiii lor și care sunt cele mai mari temeri?

”Sănătate, că-i mai bună decât toate” pare a fi o expresie care să reprezinte realitatea din familiile din România, după cum o arată un...

Nestle România integrează produsele Solgar în portofoliu

Nestlé Romania a anunțat că a reușit în timp record să integreze brandul SOLGAR®, lider pe piața mondială a suplimentelor alimentare, în mai puțin...

1 iunie de poveste la Antipa

De 1 iunie 2023, copiii sunt așteptați să-și petreacă ziua la Antipa! Joi, de ziua lor, ei vor primi în dar intrarea gratuită la...

SMYK All for Kids își extinde rețeaua de magazine în România, inaugurând al 28 lea magazin pe piața locală

Compania poloneză SMYK All for Kids, unul dintre cei mai mari retaileri din segmentul de jucării, îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii pentru copii, își extinde...

Calendar Evaluare Națională 2023. Ce a decis Ministerul Educației în privința examenelor pentru clasa a VI-a

Ministerul Educației a anunțat că a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial ordinul de ministru pentru modificarea Calendarului de administrare a Evaluărilor Naționale...

QUERER, un fusion de muzică fado și dansuri pasionante

După succesul de la debutul cu "A Night to Remember", Monica Opra și MoniAcustique Band propun publicului bucureștean un nou spectacol - concert special...

Art&Craft propune o viziune modernă și unică a României, prin noua colecție Happy Traveller de suveniruri cu specific regional

Art&Craft Design, companie lider de piață pe segmentul de cadouri și suveniruri românești, estimează un impact procentual de aproximativ 3% din vânzări în anul...

Homplex, producătorul primului termostat smart din România, estimează venituri 41 milioane lei, în 2023

Homplex, companie antreprenorială românească, specializată în furnizarea de soluții inovatoare pentru creșterea siguranței, confortului și eficienței energetice în mediul rezidențial și industrial, estimează că...

Lotul României a obținut mențiune la Olimpiada Internaţională de Filosofie

Lotul olimpic de filosofie a obținut o mențiune (Honorable Mention) la a XXXI-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Filosofie (IPO), desfăşurată la Olympia (Grecia)...

Începe sesiunea specială a examenului de Bacalaureat

Sesiunea specială a examenului de Bacalaureat pentru absolvenţii de liceu participanţi la loturile olimpice şi la competiţiile sportive şi artistice internaţionale va începe luni...

Până pe 31 mai, o nouă ediție a campaniei ”Rade un premiu”: MAMBricolaj își așteaptă clienții pasionați de DIY și accesorii cu peste 5.000...

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), își recompensează, luna...

Peste mări și zări. De la astrolab la sextant

Muzeul Naţional de Istorie Naturalӑ ,,Grigore Antipa” găzduiește „Peste mări și zări. De la astrolab la sextant”, o expoziție temporară care îți dezvăluie lumea...

Ultimul weekend în care mai poate fi vizitat Art Safari – ediția 11! Sâmbătă, de Noaptea Muzeelor, iubitorii de artă sunt invitați la Night...

Cel mai apreciat eveniment dedicat artei din țară își așteaptă vizitatorii până duminică, 14 mai. Ultima șansă pentru public să vadă cea mai amplă...

PRIMARK VA DESCHIDE AL DOILEA MAGAZIN ÎN AFI COTROCENI PE 20 IUNIE

 Primark, retailerul internațional de modă, a anunțat data deschiderii celui de-al doilea magazin din România. Mult-așteptatul magazin, situat în AFI Cotroceni, București, se va...

Noaptea Muzeelor 2023 – ediție inedită România și Republica Moldova

Cea de-a 19-a ediție a Nopții Muzeelor va avea loc sâmbătă, 13 mai, și va aduce publicului expoziții, intervenții culturale și experimente artistice, proiecții,...

Primark lansează prima sa colecție circulară

Primark lansează prima sa gamă de produse concepute și realizate în așa fel încât să poată fi revalorificate sau reciclate. De la jumătatea lunii...

AVON lansează campania Roșu e pentru CURAJ, în semn de solidaritate cu victimele violenței domestice

Pentru că în această săptămână petrecem mai mult timp în familie, AVON România, în parteneriat cu Asociația Anais, lansează astăzi campania „Roșu e pentru...

MAMBricolaj Morarilor aniversează 12 ani de la deschidere. Clienții primesc discount de 12% la 12 produse de top aflate în portofoliul rețelei

Cu ocazia aniversării a 12 ani de la deschidere, MAMBricolaj Morarilor oferă clienților, până pe data de 20 aprilie, discount de 12% la 12...

Promenada Mall, Mega Mall si Vulcan Value Center isi asteapta clientii cu surprize si premii de Paste

Luna aceasta, centrele comerciale Promenada Mall, Mega Mall și Vulcan Value Center le oferă surprize și premii clienților care vin la shopping să se...

Studiu – Elevii români, mai toleranți cu colegii de etnie romă

Numărul copiilor care ar accepta un coleg de clasă/bancă de etnie romă a crescut considerabil în ultimii 10 ani și ajunge la peste 60% Cu...

Peste 50% dintre copii vor să emigreze. Crește intoleranța față de colegi cu probleme de sănătate mintală

Peste jumătate dintre copiii români (55,1%) își doresc să plece din țară și să se stabilească peste granițe, în vreme ce o treime dintre...

Skechers, The Comfort Technology Company™, lansează noua sa tehnologie inovatoare: Slip-ins pentru copii

Skechers, producătorul internațional de încălțăminte, anunță lansarea noilor modele Skechers Hands Free Slip-ins pentru copii, disponibile atât pentru fete, cât și pentru băieți. Cu...

Sinteza rezultatelor obținute de elevii de clasa a VIII-a prezenți la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale (an școlar 2022 – 2023)

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, astăzi, 29 martie, a avut loc comunicarea rezultatelor obținute de elevii de clasa a VIII-a care au participat...

Educație pentru succes 2023

8  specialiști din psihologie, educație, filosofie și finanțe redefinesc la  conferința EDUCare – Educație pentru succes, valențele succesului. Evenimentul are loc pe 20 mai...

România, detronată de Bulgaria din prima poziție în Uniunea Europeană la un capitol sumbru: mortalitatea infantilă

Efortul Salvați Copiii de a întări maternitățile și secțiile de pediatrie și terapie intensivă neonatală în a asigura tratament medical adecvat și imediat copiilor...

Asigurările RCA de la Leader Team Broker pot fi cumpărate și prin aplicația 24pay, fără costuri suplimentare

Asigurările de răspundere civilă auto (RCA) emise de Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor de nișă din România și din Europa, sunt...

Un elev român din doi este victima bullying-ului, iar 81% dintre elevi afirmă că au fost martori ai situațiilor de amenințare, umilire sau violență...

O analiză recentă a Organizației Salvați Copiii (finalul anului 2022) arată că  jumătate dintre elevii români devin victime ale situațiilor de violență fizică și...

Cea de-a șasea ediție a Green Tech & Film Festival, între 29 martie – 7 aprilie, la Promenada Mall

Primăvara aceasta, Promenada Mall este gazda celei de-a șasea ediții a Green Tech & Film Festival, care se va desfășura între 29 martie și...

Endometrioza – boala pentru care diagnosticarea corectă poate să dureze chiar si 7-12 ani

Prima luna de primăvară este cunoscută în lumea medicală că fiind luna conștientizării și informării despre endometrioză. Statisticile arată că la nivel mondial, cel puțin...

Ultimele stiri

Cele mai citite