luni, decembrie 4, 2023
AcasăStiriCampaniiSoluție inovatoare pentru râuri mai curate: 5 râuri din România beneficiază, de...

Soluție inovatoare pentru râuri mai curate: 5 râuri din România beneficiază, de anul acesta, de capcane plutitoare care colectează deșeurile

Brandul de apă minerală naturală Dorna a instalat sisteme de curățare pe unele dintre cele mai importante râuri din România 

Dorna, primul brand de apă minerală naturală din România îmbuteliat în ambalaj realizat din 100% rPET, anunță rezultatele înregistrate în cadrul campaniei “Apa care are grijă de ape”. Astfel, pe parcursul anului 2022, au fost instalate sisteme de curățare care captează deșeurile pe cinci dintre cele mai importante râuri din România.

Campania de curățare, inițiată în parteneriat cu Administrația Națională Apele Române și dezvoltată cu suportul organizației non-guvernamentale CSR Nest, s-a desfășurat etapizat și a vizat, în faza pilot a proiectului, râurile Ialomița și Dâmbovița, pe care au fost instalate, în primăvara acestui an, două dispozitive inovatoare de colectare.

Cunoscute sub denumirea de Litter Trap, aceste dispozitive sunt, de fapt, niște sisteme plutitoare, capabile să capteze gunoiul de la suprafața apei până la adâncimea de un metru sub apă. Prietenoase cu mediul înconjurător, dispozitivele de tip Litter Trap sunt la rândul lor construite din plastic colectat de pe ape și reciclat ulterior.

Și pentru că Dorna își propune să inspire și să formeze o comunitate responsabilă față de mediu, în rândul consumatorilor, cea de-a doua etapă a inițiativei i-a implicat și pe aceștia, printr-o campanie de votare a râurilor care au cea mai mare nevoie de intervenții concrete în acest sens.

În noiembrie s-a finalizat faza a doua a campaniei, odată cu instalarea unor dispozitive Log Boom pe râurile Argeș, Jiu și Mureș, râurile alese de consumatori în campania de votare. Sistemul de curățare de tip Log Boom reprezintă o soluție simplificată și adaptată la specificul geografic și hidrologic (debit, lățime, adâncime, rezistența malurilor etc.) al acestor râuri, astfel încât dispozitivele să funcționeze în condiții optime și la capacitate maximă. Sistemul de colectare este format dintr-o barieră montată la suprafața apei, stabilă și rezistentă, compusă din două brațe plutitoare construite din material HDPE, care opresc deșeurile din a-și continua drumul mai departe pe râu.

„Grija pentru natură și inovația sunt parte din identitatea brandului Dorna. Campania de curățare a râurilor și inițiativa Apa care are grijă de Ape ne-au adus cu un pas mai aproape de un mediu înconjurător mai curat. Lupta pentru natură este însă o muncă de echipă, de aceea sperăm să inspirăm cât mai mulți oameni să ni se alăture și să participe la această schimbare în bine, să colecteze separat, să recicleze și să adopte un comportament responsabil față de ce ne înconjoară.”IULIANA NEDELCU, Marketing Director Coca-Cola România.

Ne bucurăm că am fost parte dintr-un proiect atât de ambițios și complex, mai ales pentru că direcția noastră strategică este implementarea proiectelor de mediu, domeniu în care am dobândit experiență în ultimii 10 ani. Totodată, prin acest proiect, Asociația CSR Nest închide cercul intervențiilor pentru un mediu mai curat, acoperind, pe lângă componentele de colectare separată a deșeurilor, de creștere a suprafețelor împădurite și de dezvoltare urbană sustenabilă și componenta de păstrare a apelor mai curate” – SERGIU SEBEȘI, Președinte Asociația CSR Nest.

Poluarea cu plastic a apelor este deja o realitate. Știm deja cu toții că aceasta ne afectează sănătatea și viața. Administrația Națională Apele Române, în calitate de autoritate publică care gestionează apele din domeniul public al statului, s-a implicat constant atât prin montarea unor sisteme de colectare a PETurilor, cât și prin acțiuni de igienizare. De aceea, am spus DA inițiativei brandului de apă minerală naturală Dorna și Asociației CSR Nest în lupta împotriva poluării cu plastic a apelor. Să nu uităm: Doar împreună păstrăm apele curate!” –  SORIN LUCACI, Director general al Administraţiei Naţionale „Apele Române”.

Toate cele cinci sisteme de curățare funcționează și colectează deșeurile plutitoare de pe râurile pe care au fost instalate. Fie că vorbim de capcanele plutitoare de tip Litter Trap sau de sistemele din material plutitor HDPE de tip Log Boom, niciunul din aceste dispozitive nu afectează flora și fauna sălbatică. Deșeurile acumulate de fiecare dispozitiv vor fi, ulterior, trimise la stația de sortare și apoi redirecționate către fabricile de reciclare pentru a fi transformate în materiale noi.

Dorna își propune să își continue pe viitor misiunea pentru o natură mai curată. Însă dincolo de amplasarea unor dispozitive de colectare a deșeurilor, obiectivul Dorna este de a inspira cât mai mulți oameni  să participe la mișcarea pentru o natură curată, prin adoptarea unui comportament responsabil față de mediu și însușirea principiilor colectării separate. Inițiativa Dorna se înscrie, astfel, sub viziunea platformei de sustenabilitate a Sistemului Coca-Cola, Dupa Noi – #NuNeOprimAici.

rPET: Bei Dorna, faci bine

Lansarea, în primăvara 2020, a ambalajului realizat din 100% PET reciclat, a însemnat pentru Dorna reducerea cantității de PET nou folosită cu aproximativ 5000 de tone, odată cu trecerea portofoliului Dorna la ambalaje din rPET.

Ambalajul de tip rPET păstrează aceleași standarde de calitate și siguranță ale ambalajelor Dorna și nu influențează în niciun fel conținutul de apă din interior, aceasta păstrându-și intacte proprietățile și puritatea.

Pe lângă reducerea cantității de PET puse pe piață, sticlele realizate din rPET prezintă și alte beneficii pentru mediu, unul dintre acestea fiind reducerea energiei utilizate.  Pentru a crea o sticlă din conținut reciclat, este nevoie de 75% mai puțină energie decât pentru crearea unei sticle din material virgin. În plus, fiecare tonă de rPET produsă salvează 1,5 tone de CO2, reducând astfel amprenta de carbon în procesul de producție.

Ambalajele de tip rPET se deosebesc de sticlele din PET reciclabil folosite până acum pentru îmbutelierea apei Dorna prin faptul că au trecut cel puțin o dată printr-un proces de reciclare. În plus, ele sunt în continuare și reciclabile, la fel ca orice alt obiect realizat din material de tip PET.

Dorna este un brand din portofoliul Sistemului Coca-Cola (Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România), care își propune ca, până în 2030, să recupereze o cantitate de ambalaje egală cu cea pe care o pune pe piaţă. Mai exact, pentru fiecare sticlă sau doză vândută, Sistemul Coca-Cola își propune să ajute la colectarea și reciclarea unei cantități identice.

Despre Compania Coca-Cola

Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a avea un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre, prin promovarea reciclării ambalajelor, practici sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 de milioane de euro, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României.

Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.coca-colacompany.com și să ne urmăriți pe Twitter, Instagram, Facebook și LinkedIn.

 

Despre Apele Române

Administraţia Naţională „Apele Române” administrează apele din domeniul public al statului şi infrastructura Sistemului Naţional de Gospodărire a Apelor formată din lacuri de acumulare, diguri de apărare împotriva inundaţiilor, canale, derivaţii interbazinale, prize de apă şi alte lucrări specifice, precum şi infrastructura sistemelor naţionale de veghe hidrologică, hidrogeologică şi de monitorizare a calităţii resurselor de apă aflate în patrimoniul său, în scopul cunoaşterii şi a gestionării unitare pe ansamblul ţării, a resurselor de apă de suprafaţă şi subterane.

Despre Asociația CSR Nest

Asociația CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României precum si la promovarea unui comportament responsabil fata de mediu.

 

ARTICOLE SIMILARE

Târgul Național de Știință CODE Kids 2023 organizat de Fundația Progress este deschis în București pe 9 decembrie la Politehnică pentru toți pasionații de...

Sâmbătă, 9 decembrie 2023, între orele 11:00 și 15:00, are loc Târgul Național de Știință CODE Kids 2023 la Facultatea de Automatică și Calculatoare...

Radisson Blu Hotel București propune de sărbători evenimente pentru parinți și copii, cu scop caritabil

În perioada sărbătorilor de iarnă, hotelul Radisson Blu, București îi invită pe bucureșteni și pe cei care vizitează Capitala să petreacă momente speciale și...

Expoziția Tinere Talente la TNB – o colecție de lucrări realizate de bursierii Fundației Regale Margareta a României, ediția 2023

A 15-a generație de tineri artiști talentați români marchează finalizarea anului de bursă printr-o colecție de lucrări de artă vizuală expuse la Teatrul Național...

Nestlé sărbătorește 10 ani de activitate în sprijinul tinerilor

Nestlé marchează a zecea aniversare a inițiativei Nestlé Needs YOUth, o inițiativă creată pentru a crește șansele de angajare ale tinerilor într-o perioadă când...

Timp de patru luni Grădina Botanică a Universității din București se transformă în Grădina Luminilor

O întâlnire uimitoare între poveste, tehnologie și creativitateCompania Wonderful Lighting, deținătoare a brandului “Garden of Lights”, aduce în România expoziția multimedia „Grădina Luminilor”. Gradina...

Vedetele s-au bucurat de noile meniuri FITFOODWAY

Pese 60 de vedete, influenceri și jurnaliști au participat, joi, la București, la lansarea celor mai noi meniuri FITFOODWAY. Aceștia s-au bucurat de preparatele...

Ziua pisicilor negre la Antipa

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” împreună cu Romfilatelia și Asociația TNR vă invită pe 27 octombrie să sărbătorim împreună Ziua pisicilor negre...

Copiii devin designeri de genți! Art Safari Kinder lansează concursul „The Bags of Tomorrow”

·       Art Safari Kinder lansează o provocare pentru copiii cu vârste între 4 și 18 ani: să creeze propriile genți, în cadrul concursului „The...

S-a reluat tipărirea cardului de sănătate

Ministerul Sănătății a anunțat că a încheiat un nou Acord-cadru cu Compania Națională "Imprimeria Națională" - S.A., pentru reluarea procesului de tipărire a cardului...

Probabilitatea ca o persoană să se vaccineze antigripal depinde de recomandările profesioniștilor din domeniul sănătății și de încrederea în eficacitatea vaccinurilor gripale

Odată cu apariția sezonului gripal, este important ca toată lumea să înceapă să planifice să se protejeze pe sine și pe cei dragi. Conform...

Ediţia de toamnă a Baby Boom Show – unicul târg pentru viitoare mămici şi copii- începe joi, 19 octombrie, la Romexpo, Pavilion A

Timp de patru zile, peste 300 de branduri vin cu promoţii exclusive, special concepute pentru eveniment, la produsele sau serviciile prezentate.Oferte exclusive, doar la...

Casa de avocatură Bordianu&Asociații se implică în educarea antreprenorilor despre fiscalitate, relații de muncă, marketing medical

Casa de avocatură Bordianu&Asociații derulează programul ”Chance or Change”, o serie de webinarii susținute alături de profesioniști, experți în anumite domenii, cu scopul de...

Brandul KitKat® reinventat în cereale crocante pentru mic dejun

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, vine în întâmpinarea fanilor cerealelor pentru micul dejun cu un nou produs,...

Până în 2030, aproape 500.000 de copii vor suferi de obezitate în România. ”Principalul factor al obezității la copii îl reprezintă mediul familial”

Obezitatea infantilă constituie o problemă de sănătate publică în expansiune la nivel global, iar România nu face excepție. Această afecțiune, care poate avea implicații...

Ziua Educației 2023: Editura DPH a finalizat dotarea a 11 școli cu colțuri de lectură

Didactica Publishing House, editură care de peste 19 ani se axează pe publicarea de cărți și jocuri educaționale, anunță finalizarea amenajării a 11 colțuri...

Synevo România lansează a doua ediție a campaniei Soluții pentru Comunitate: 150.000 euro pentru 10 proiecte inovatoare în domeniile sănătate, educație și protecția mediului

Synevo România, liderul pieței locale de servicii de diagnostic de laborator, inițiază, cu sprijinul Asociației Medicover, a doua ediție a inițiativei „Soluții pentru Comunitate”....

Ateliere pentru copiii de 0-3 ani la Opera Comică pentru Copii

Pentru prima dată în istoria instituției, Opera Comică pentru Copii lansează un program educațional adresat categoriei de public cu vârste cuprinse între 0-3 ani....

PURINA® celebrează Ziua Internațională a Animalelor

PURINA®, unul din cei mai mari producători de hrană de pisici și câini la nivel mondial, deținut de Nestlé, va lansa peste 20 de...

APIVITA BEEVINE ELIXIR – O nouă eră în tratamentul anti-aging

Soluțiile anti-îmbătrânire reprezintă una dintre principalele preocupări ale femeilor care au ajuns în pragul celor 40 de ani. Da, din acest moment, femeile își...

Expozițiile Generații – un periplu fotografic al educației intergeneraționale în 5 comunități din România, de Ziua Mondială a Educației

Pe data de 5 octombrie, de Ziua Mondială a Educației, o colecție de 5 expoziții fotografice vor ilustra proiectele de educație intergenerațională derulate în...

Peste 100 de fete din România participă la cluburi de ”empowerment” în cadrul bibliotecilor

Peste 100 de fete din 12 orașe din România cu vârste cuprinse între 10 și 16 ani participă la cluburi de ”empowerment” în cadrul...

Art Safari Stars Edition se deschide din 29 septembrie! Artă, experiențe multisenzoriale marca Madrigal, povești de noapte ale Bucureștiului și primul design show în...

 Art Safari revine cu o ediție de cinci stele dedicată starurilor, în perioada 29 septembrie-14 ianuarie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani. Celebrul...

NESCAFÉ® susține extinderea Pădurii de Miere Nestlé printr-o campanie națională cu premii pentru iubitorii cafelei

NESCAFÉ® premiază în această toamnă consumatorii printr-o campanie inedită cu premii, în care fiecare înscriere unică înseamnă o șansă de câștig și un puiet...

Startup-ul MedValet estimează că 10.000 români vor utiliza platforma de arhivare electronică a istoricului medical propriu până la sfârşitul anului 2023

Aplicaţia MedValet, start-up inovativ lansat de o echipă de clujeni, formată din medicul specialist Iuliu Cătană, studentul la medicină Sebastian Nădăşan şi specialistul IT...

EduKiwi School lansează cea mai mare platformă educațională din România

Joi, 5 octombrie 2023, se lansează la nivel național cel mai mare proiect educațional românesc - aplicația eduKiwi School. Această platformă este dedicată elevilor,...

Cum să integrezi principiul NutriPorția în pachețelul de școală sau de serviciu?

Venirea toamnei aduce reluarea stilului de viață trepidant, după o perioadă de concedii, înseamnă reînceperea școlii pentru elevi și a cursurilor pentru studenți, dar...

Programul „Hai la Olimpiadă!” deschide înscrierile pentru elevii care își doresc performanță la matematică, fizică sau informatică

Fundația Nouă ne pasă a deschis înscrierile pentru ediția din acest an a programului „Hai la Olimpiadă!”, în cadrul căruia, elevi de liceu sau...

Terasa The Garden Colosseum Mall devine pentru 4 weekend-uri locul de distracție și petrecere a serilor de vară

Colosseum Mall anunță că dă startul seriei de evenimente tematice organizate pe terasa The Garden, 4 weekend-uri consecutiv. Astfel, cei care vor rămâne în...

Pe 25 iulie începe ediția a VIII-a a Boovie, festivalul internațional de book-trailere, cu un număr record de peste 5.500 de participanți

Boovie, festivalul internațional de book-trailere realizate de elevi de gimnaziu și liceu, are loc anul acesta la Brașov, în perioada 25-28 iulie, sub tema...

 Până pe 30 iulie, MAMBricolaj oferă promoții estivale și transport gratuit la achiziții de cel puțin 2.500 de lei

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), derulează, până pe...

Ultimele stiri

Cele mai citite