invatamant profesionalMinistrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat luni că numărul elevilor înscriși în învățământul profesional a crescut considerabil în ultimul an școlar. “Prin reconfigurarea traseelor de pregătire în învățământul profesional și consolidarea parteneriatelor cu mediul economic, numărul elevilor înscriși în învățământul profesional a crescut considerabil în ultimul an școlar”, a spus Cîmpeanu, la deschiderea lucrărilor conferinței internaționale “Învățarea la locul de muncă: provocări și oportunități”, din cadrul proiectului Erasmus+, Dezvoltarea programelor de tip ucenicie în formarea profesională inițială în România (DALIVET), găzduită de Institutul Cervantes.

Potrivit ministrului, dacă în anul școlar 2012 — 2013 erau 12.000 de elevi în învățământul profesional, anul școlar trecut numărul acestora a fost de 47.600, “deci o creștere de patru ori, iar pentru anul școlar curent este estimat un număr suplimentar cu circa 20.000 de elevi care intră în învățământul profesional”.

În opinia ministrului, creșterea interesului elevilor pentru învățământul profesional s-a datorat, în primul rând, unei implicări crescute a companiilor în a furniza locuri de practică pentru elevi, anul trecut peste 5.500 de companii, de la IMM-uri până la mari firme, fiind parte activă în pregătirea profesională a elevilor.

Sorin Cîmpeanu a subliniat că sistemul de educație și de formare profesională este supus în continuare unor provocări economice și sociale și, ca urmare, este necesară dezvoltarea și updatarea continuă a politicilor și strategiilor în domeniu, precum și implementarea măsurilor decise, inclusiv a celor care vizează introducerea de programe de tip dual ucenicie în formarea profesională inițială din România.

În opinia ministrului Educației, prin parteneriatul din cadrul proiectului Dezvoltarea programelor de tip ucenicie în formarea profesională inițială în România (DALIVET) și prin implicarea companiilor, școlilor, autorităților și factorilor de decizie, sunt așteptate rezultate la nivel european, care au în vedere flexibilizarea sistemului de formare profesională, pregătirea profesorilor de practică, consolidarea legăturii dintre școală și mediul de afaceri, precum și creșterea atractivității învățământului profesional.