luni, decembrie 4, 2023
AcasăStiriCampaniiSeniori din județele Alba, Cluj, Timiș și București, invitați să devină voluntari...

Seniori din județele Alba, Cluj, Timiș și București, invitați să devină voluntari pentru copiii din centrele sociale ale comunității

Programul național Generații, susținut de Fundația Regală Margareta a României, se relansează în cadrul a cinci centre sociale din localitățile Bonțida, Blaj, Buziaș, Dezmir și București, cu sprijinul Fundației Bosch România. Seniorii sunt invitați să se alăture centrelor sociale de tip școală după școală pentru a oferi sprijin la teme sau alte activități educaționale copiilor din comunitate. În perioada 30 martie – 10 mai, centrele organizează Ziua Porților Deschise, cu scopul de a atrage voluntari din rândul persoanelor vârstnice. 

Proiectul Generații în centrele sociale din Bonțida, Blaj, Buziaș, Dezmir și București

Cinci organizații care acționează în sprijinul copiilor din medii defavorizate în cinci comunități diferite vor beneficia de resurse și cunoștințe pentru a implementa educația intergenerațională în cadrul centrelor sociale. Centrele Generații creează un spațiu în care copiii și seniorii au oportunitatea să colaboreze și să devină o resursă unii pentru ceilalți, îmbunătățindu-și astfel calitatea vieții și a relațiilor sociale. Valorificând experiența, profesia, talentul și timpul personal, 40 de seniori vor fi cooptați pentru a se implica în realizarea temelor, activităților educaționale, vocaționale sau de relaționare în sprijinul a 150 de copii din medii defavorizate.

Centrele Generații aduc o nouă categorie de personal în centrele de zi, pentru sprijinirea educației, dar și dezvoltarea vocațională și personală a copiilor, îmbogățind portofoliul de activități oferite de centre. În plus, propun o schimbare a modului de gândire în ceea ce privește potențialul vârstnicilor și rolul centrelor sociale în comunitate, actori sociali ce au o contribuție valoroasă în susținerea comunității.

Cele 5 organizații ale proiectului Generații, susținute de Fundația Bosch România, sunt:

  • Bonțida, jud. Cluj – Fundația Creștină Diakonia, Centrul de zi pentru copii din familii în dificultate
  • Blaj, jud. Alba – Asociația Caritas Mitropolitan Greco-catolic Blaj, Centrul de zi pentru copii
  • Buziaș, jud. Timiș – Asociația Stern der Hoffnung Rumanien, Centrul de Zi Stern der Hoffnung
  • Dezmir, jud. Cluj – Asociația Something New, Centrul de zi Something New
  • București, sector 2 – Fundația Sfântul Dimitrie, Centrul pentru Educaţie şi Sprijin Comunitar

Seniorii sunt invitați la Ziua Porților Deschise, în perioada martie – mai 2023

În perioada 30 martie – 10 mai, porțile centrelor sociale din Boținda, Blaj, Buziaș, Dezmir și București se deschid pentru comunitate. Seniorii sunt invitați să cunoască cadrul de desfășurare al activităților intergeneraționale, personalul și copiii care fac parte din proiectul social, să afle informații despre modalitățile de implicare și să se înscrie ca voluntari pentru activități, în funcție de experiență și interese. Seniorii care doresc să devină voluntari trebuie să aibă o atitudine pozitivă, disponibilitatea de a lucra cu copiii și de a transmite din experiența sau abilitățile lor, implicându-se fie în pregătirea temelor școlare, fie în organizarea unor cluburi și ateliere educative sau vocaționale, ce se desfășoară în cadrul centrelor.

Programul național Generații – o experiență de succes în colaborarea dintre generații

Începând cu anul 2015, Fundația Regală Margareta a României a dezvoltat și mobilizat o rețea de centre sociale care se bazează pe colaborarea între generații, pe schimbul reciproc de valori și experiențe între copii și seniori. Până în prezent, 40 de centre sociale au primit grantul Generații și au aplicat metodologia intergenerațională în lucrul cu copiii, 1.476 de copii, ce provin din familii defavorizate, au fost implicati în activitățile intergeneraționale din cadrul centrelor, 3.840 sesiuni intergeneraționale au fost susținute prin mentori voluntari seniori și 469 de seniori au coordonat sau sprijinit activități și cluburi educative, vocaționale și recreative.

La Centrele Generații, copiii din familiile dezavantajate beneficiază de sprijin pentru școală, o masă caldă, consiliere socială și psihologică, dar și de posibilitatea de a-și descoperi propriile talente, de a-și dezvolta propriile abilități, sprijiniți de mentorii lor și chiar de a se bucura de bunici iubitori sau de a-și face prieteni mai înțelepți. La rândul lor, persoanele vârstnice au oportunitatea de a-și asuma un rol nou după pensionare, de a avea un impact, de a aduce valoare în comunitate, de a evita singurătatea, de a socializa cu generațiile mai tinere, de a redescoperi bucuria de a trăi.

Colaborarea dintre copiii și voluntarii seniori la Centrele Generații determină un progres vizibil în dezvoltarea școlară și personală a copiilor, iar pentru seniori aduce sentimentul de utilitate și valorizare. Prin sesiunile de pregătire individuală, rezultatele școlare ale copiilor se îmbunătățesc, stima de sine crește, ajutându-i să devină mai încrezători și mai responsabili. Prin participarea la cluburi și atelierele practice, copiii capătă și își dezvoltă anumite abilități practice și descoperă diferite pasiuni.

Informații despre voluntariat pentru seniori

Seniorii interesați de voluntariat în cadrul Centrelor Generații din țară pot afla mai multe detalii la Telefonul Vârstnicului 0800-460–001, linie gratuită și confidențială de consiliere socială pentru vârstnicii din România sau se pot înscrie prin completarea formularului on-line de pe website-ul https://intergenerational.ro/implica-te/.

Fundația Regală Margareta a României este una din organizațiile neguvernamentale de elită din România, care contribuie la dezvoltarea societății civile prin programe sociale și educaționale. Cu o activitate de 33 de ani, Fundația sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. Mai multe detalii despre programele Fundaţiei și poveștile intergeneraționale sunt disponibile pe www.frmr.ro și www.intergenerational.ro.

Înființată în 2020, Fundația Bosch România este o organizație non-guvernamentală apărută la inițiativa Grupului Bosch în România, cu scopul de a crea un cadru potrivit extinderii acțiunilor sale de responsabilitate socială. Fundația Boch România are drept obiectiv generarea unei schimbări în bine pentru persoanele defavorizate în special, dar și pentru societate în ansamblu. Educația, mediul, habitatul, sănătatea și societatea reprezintă domeniile de implicare pentru Fundația Bosch România. Prin programul umbrelă EduCare, Fundația Bosch România susține inițiative durabile din domeniul educației.

 

ARTICOLE SIMILARE

Radisson Blu Hotel București propune de sărbători evenimente pentru parinți și copii, cu scop caritabil

În perioada sărbătorilor de iarnă, hotelul Radisson Blu, București îi invită pe bucureșteni și pe cei care vizitează Capitala să petreacă momente speciale și...

Nestlé sărbătorește 10 ani de activitate în sprijinul tinerilor

Nestlé marchează a zecea aniversare a inițiativei Nestlé Needs YOUth, o inițiativă creată pentru a crește șansele de angajare ale tinerilor într-o perioadă când...

Casa de Avocatură Bordianu & Asociații deschide un birou la Brașov

Casa de Avocatură Bordianu & Asociații își consolidează prezența la nivel național și a deschis un nou birou la Brașov, care oferă servicii complete...

Copiii devin designeri de genți! Art Safari Kinder lansează concursul „The Bags of Tomorrow”

·       Art Safari Kinder lansează o provocare pentru copiii cu vârste între 4 și 18 ani: să creeze propriile genți, în cadrul concursului „The...

S-a reluat tipărirea cardului de sănătate

Ministerul Sănătății a anunțat că a încheiat un nou Acord-cadru cu Compania Națională "Imprimeria Națională" - S.A., pentru reluarea procesului de tipărire a cardului...

Ediţia de toamnă a Baby Boom Show – unicul târg pentru viitoare mămici şi copii- începe joi, 19 octombrie, la Romexpo, Pavilion A

Timp de patru zile, peste 300 de branduri vin cu promoţii exclusive, special concepute pentru eveniment, la produsele sau serviciile prezentate.Oferte exclusive, doar la...

Atria Urban Resort a instalat 296 de panouri solare în Faza a III-a de dezvoltare, care contribuie la reducerea consumului de energie

Atria Urban Resort, complex rezidențial dezvoltat în zona de nord-vest a Capitalei de EVERGENT Invesments, în parteneriat cu Cityring Development, a instalat 296 de...

Casa de avocatură Bordianu&Asociații se implică în educarea antreprenorilor despre fiscalitate, relații de muncă, marketing medical

Casa de avocatură Bordianu&Asociații derulează programul ”Chance or Change”, o serie de webinarii susținute alături de profesioniști, experți în anumite domenii, cu scopul de...

Synevo România lansează a doua ediție a campaniei Soluții pentru Comunitate: 150.000 euro pentru 10 proiecte inovatoare în domeniile sănătate, educație și protecția mediului

Synevo România, liderul pieței locale de servicii de diagnostic de laborator, inițiază, cu sprijinul Asociației Medicover, a doua ediție a inițiativei „Soluții pentru Comunitate”....

Expozițiile Generații – un periplu fotografic al educației intergeneraționale în 5 comunități din România, de Ziua Mondială a Educației

Pe data de 5 octombrie, de Ziua Mondială a Educației, o colecție de 5 expoziții fotografice vor ilustra proiectele de educație intergenerațională derulate în...

Peste 100 de fete din România participă la cluburi de ”empowerment” în cadrul bibliotecilor

Peste 100 de fete din 12 orașe din România cu vârste cuprinse între 10 și 16 ani participă la cluburi de ”empowerment” în cadrul...

NESCAFÉ® susține extinderea Pădurii de Miere Nestlé printr-o campanie națională cu premii pentru iubitorii cafelei

NESCAFÉ® premiază în această toamnă consumatorii printr-o campanie inedită cu premii, în care fiecare înscriere unică înseamnă o șansă de câștig și un puiet...

Startup-ul MedValet estimează că 10.000 români vor utiliza platforma de arhivare electronică a istoricului medical propriu până la sfârşitul anului 2023

Aplicaţia MedValet, start-up inovativ lansat de o echipă de clujeni, formată din medicul specialist Iuliu Cătană, studentul la medicină Sebastian Nădăşan şi specialistul IT...

EduKiwi School lansează cea mai mare platformă educațională din România

Joi, 5 octombrie 2023, se lansează la nivel național cel mai mare proiect educațional românesc - aplicația eduKiwi School. Această platformă este dedicată elevilor,...

Product recall, o nouă poliță de asigurare care ajută producătorii și comercianții să acopere pierderile provocate de retragerea de la vânzare a unor...

Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor de nișă din România și din Europa, oferă producătorilor și comercianților asigurarea Product recall, o poliță...

Nestlé lansează cea de-a 6-a ediție a programului de internship de vară plătit pentru studenți și absolvenți

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, se pregătește să primească luni, 3 iulie, 50 de studenți și absolvenți...

Noapte albă pentru zile negre – vino să afli de la Crucea Roșie Română ce trebuie făcut în cazul unui dezastru

În perioada 1-2 iulie, cu ocazia aniversării a 147 de ani de activitate, Crucea Roșie Română organizează în Parcul Mogoșoaia evenimentul maraton „Noapte albă...

Criza climatică, un subiect care îi preocupă pe părinți

Criza climatică pare să reprezinte un subiect care îi preocupă pe părinți și îi determină să își remodeleze viața și obiceiurile de cumpărare.Potrivit unui...

Continuă campania de ecologizare „Și naturii îi e greu să se lase de fumat”. Voluntarii de la “Colorăm Zâmbete” participă la acțiuni de colectare...

Protejarea mediului este esențială pentru a asigura un viitor durabil generațiilor viitoare. Vulcan Value Centre continuă inițiativa #ResponsiblyTogether sub umbrela campaniei „Și naturii îi...

30% dintre români optează regulat pentru produse pe bază de plante în alimentația lor, iar 10% dintre aceștia consumă produse pe bază de plante...

Danone România anunță noi rezultate cu privire la studiul despre interesul și comportamentul de consum al românilor, în privința produselor pe bază de plante...

Studiu: Ce își doresc părinții români pentru copiii lor și care sunt cele mai mari temeri?

”Sănătate, că-i mai bună decât toate” pare a fi o expresie care să reprezinte realitatea din familiile din România, după cum o arată un...

Comisia multidisciplinară de Oncologie a finalizat noua variantă a Planului Național de Combatere și Control al Cancerului

Ministerul Sănătății anunță că a lansat pentru consultare publică noua variantă a PNCC, rezultat al activității de 4 luni a comisiei multidisciplinare de Oncologie,...

Art&Craft propune o viziune modernă și unică a României, prin noua colecție Happy Traveller de suveniruri cu specific regional

Art&Craft Design, companie lider de piață pe segmentul de cadouri și suveniruri românești, estimează un impact procentual de aproximativ 3% din vânzări în anul...

AVON lansează campania Roșu e pentru CURAJ, în semn de solidaritate cu victimele violenței domestice

Pentru că în această săptămână petrecem mai mult timp în familie, AVON România, în parteneriat cu Asociația Anais, lansează astăzi campania „Roșu e pentru...

Studiu – Elevii români, mai toleranți cu colegii de etnie romă

Numărul copiilor care ar accepta un coleg de clasă/bancă de etnie romă a crescut considerabil în ultimii 10 ani și ajunge la peste 60%Cu...

Peste 50% dintre copii vor să emigreze. Crește intoleranța față de colegi cu probleme de sănătate mintală

Peste jumătate dintre copiii români (55,1%) își doresc să plece din țară și să se stabilească peste granițe, în vreme ce o treime dintre...

România, detronată de Bulgaria din prima poziție în Uniunea Europeană la un capitol sumbru: mortalitatea infantilă

Efortul Salvați Copiii de a întări maternitățile și secțiile de pediatrie și terapie intensivă neonatală în a asigura tratament medical adecvat și imediat copiilor...

Asigurările RCA de la Leader Team Broker pot fi cumpărate și prin aplicația 24pay, fără costuri suplimentare

Asigurările de răspundere civilă auto (RCA) emise de Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor de nișă din România și din Europa, sunt...

Un elev român din doi este victima bullying-ului, iar 81% dintre elevi afirmă că au fost martori ai situațiilor de amenințare, umilire sau violență...

O analiză recentă a Organizației Salvați Copiii (finalul anului 2022) arată că  jumătate dintre elevii români devin victime ale situațiilor de violență fizică și...

Ultimele stiri

Cele mai citite