duminică, decembrie 4, 2022
AcasăMom & Kid MondenInfo ShoppingDivizia online a MAMBricolaj, salt spectaculos în vânzări, față de anul 2021

Divizia online a MAMBricolaj, salt spectaculos în vânzări, față de anul 2021

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 41,520 milioane de lei, în creștere cu 8,21% față de aceeași perioadă a anului trecut. Consolidarea veniturilor într-un context economic dificil, dominat de creșterea prețurilor la utilități concomitent cu un nivel ridicat al inflației, demonstrează calitatea serviciilor oferite clienților, profesioniști și retail, de către companie.

Dezvoltarea rețelei de magazine existente, investițiile în noi locații și oportunitățile M&A rămân prioritare pentru companie, dar în corelare cu o abordare precaută, ținând cont de condițiile de piață în care compania activează.

Din cele trei unități pe care retailerul le deține în București, magazinul Morarilor este cel care a avut cea mai mare contribuție la rezultatele obținute, de 46,72% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 19,39 milioane lei. Magazinul Luică, al doilea magazin al rețelei a generat vânzări nete de 15,53 milioane lei, (37,3% în cifra de afaceri totală).  Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 4,24 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primele nouă luni ale anului în curs.

De remarcat și avansul înregistrat de divizia online a rețelei care a generat vânzări de 2,34 milioane de lei, reprezentând 5,77% din total vânzări nete. Performanțele diviziei online sunt cu 56,6% mai mari  comparativ cu vânzările generate în perioada similară din 2021.

EBITDA la nouă luni 2022 este în valoare absolută de 2,027 milioane lei și reprezintă 4,88% din veniturile nete realizate în perioada la care ne raportăm față de EBITDA bugetat care era de 2,056 milioane lei, adică 4,6% din vânzările nete bugetate pentru trimestrul al treilea.

”Perioada dificilă actuală, în care criza energiei s-a suprapus peste cea a creșterii prețurilor, ne-a determinat să ne adaptăm din mers planurile pentru a veni atât în întâmpinarea clienților cât și a angajaților MamBricolaj. După un prim semestru cu o creștere de peste 11% față de perioada similară din 2021, rezultatele trimestrului al treilea poartă amprenta contextului volatil pe care îl traversăm și care prezintă incertitudini pentru perioada următoare. Chiar și într-un astfel de climat, am reușit să menținem performanțele companiei la un nivel satisfăcător. Creșterile record pe care le-am înregistrat în trimestrele și anii anteriori – ”double-digit” la vânzări- s-au temperat, dar printr-un management eficient și un răspuns prompt la dificultăți, păstrăm reziliența companiei pentru a livra performanțele de lichiditate, profitabilitate și vânzări în concordanță cu marile provocări economice existente”, a declarat Cristian Găvan, fondator și acționar majoritar al rețelei MAMBricolaj.

Bugetul mediu al unui client în magazinele MAMBricolaj este de 355 lei. Cele mai vândute produse

În primele 9 luni ale anului, MAMBricolaj a realizat 232.764 de tranzacții la nivel de rețea, cu 4,1% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2021. Numărul clienților a fost mai mare cu 5,4%, iar media bonului pe client a fost de 355 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, valoare de asemenea în creștere cu 2,6%.

Ca urmare a dificultății de a găsi personal specializat în București și pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unități în orașele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine raportat de la S1 2022 la T3 2022 (investiție în marjă, aproximativ 1% la nivel de EBITDA perioada) pentru a susține atât nivelul de retenție adecvat cât și de a atrage oameni noi/ sau lucrători din Asia, necesari pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi locații.

De asemenea, până în a doua jumătate a anului 2023, compania va implementa un plan de recompensare a persoanelor cheie din Societate cu acțiuni ale Societății, prin acordarea de opțiuni, „MAM – STOCK OPTIONS PLAN”, cu scopul recompensării fidelității acestora și creșterea gradului de retenție la nivel de rețea de magazine.

Având în vedere situația internațională dominată de războiul din Ucraina, dar și inflația accelerată coroborată cu criza energetică și creșterile de prețuri, credem că piața de construcții, mai ales cea de construcții noi, va fi afectată semnificativ până la sfârșitul acestui an, dar mai ales anul viitor. Estimăm că segmentul de piață pe care activăm noi, cel legat de amenajări interioare, accesorii mobilier, finisaje și renovări, va fi impactat mai puțin și ne vom putea menține ritmul actual de creștere pentru trimestrul 4 și întreg anul 2022. La momentul acestui raport, conducerea compania consideră că are un plan realist de consolidare a poziției de piață pentru 2022 și care, în caz de necesitate, poate fi adaptat și ajustat corespunzător cu resursele financiare și operaționale disponibile”, a mai spus Cristian Găvan, președintele Consiliului de Administrație al MAMBricolaj.

Principalele obiective și direcții de acțiune pe termen mediu și scurt (2022-2023) sunt creșterea componentei online ca pondere și valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară și eficientizarea operațională la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse și servicii, creșterea productivității și calității personalului din magazine și continuarea planului de dezvoltare și expansiune în funcție de contextul actual de piață și resursele disponibile.

Lanțul de magazine MAMBricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață – aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au Panourile (29,8% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (12,7%), precum și de Servicii (11,9% din totalul vânzărilor).

SC MAMBricolaj SA este pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat în 8.465.000 acțiuni. La data de 30.09.2022 structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan – 67,54% din capitalul social și alți acționari – 32,46% (din care 2 persoane fizice cu pondere semnificativă > 5% și persoane juridice 0.5032%).

 

Despre MAMBricolaj:

 

După ce a acumulat o experiență de 26 de ani în producția de mobilă, Cristian Găvan a venit, în 2011, cu un concept nou de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, permițând publicului larg să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării mobilei la comandă, dar la un preț mult mai avantajos. Astfel, cu ajutorul unui consultant MAMBricolaj, clienții au posibilitatea de a-și proiecta mobila pe are și-o doresc și de a participa efectiv la asamblarea ei, având la dispoziție în magazine o gamă largă de materiale, accesorii și culori. Primul magazin MAMBricolaj din București, cu o suprafață de 800 mp, a fost deschis în aprilie 2011, pe Blv. Burebista. Unitatea a fost mutată în 2019, pe Șos. Morarilor, iar suprafața a fost mărită la 1.100 mp. Al doilea magazin MAMBricolaj, cu o suprafață de 1.500 mp, a fost inaugurat, în 2014, în Str. Luică, iar cel de-al treilea a fost deschis în martie 2021, în Prelungirea Ghencea, pe o suprafață totală de 1.500 mp. Din 2014, MAMBricolaj are și magazin online. Ca parte a politicii de sustenabilitate pe termen lung, compania MAMBricolaj a implementat un proiect de montare de panouri fotovoltaice în magazinul Ghencea, devenind  prosumator. Investiția de 150.000 euro a fost finanțață prin Raiffeisen leasing în proporție de 70% din valoare. Instalația fotovoltaică de pe acoperișul clădirii magazinului Ghencea, va susține aproximativ 20% din necesarul mediu de consum anual al magazinului.

 

ARTICOLE SIMILARE

ING Bank și Fitbit lansează o campanie prin care încurajează românii să facă mai multă mișcare

ING Bank și Fitbit, parte din Google, încurajează românii să facă mai multă mișcare prin campania „Pași către un stil de viață mai activ”,...

50 din cele 350 apartamente ce vor fi construite de Atria Urban Resort în Faza III, precontractate în primele 24 de ore de la...

Atria Urban Resort, complex rezidențial dezvoltat în sectorul 1, în zona de nord-vest a Capitalei, de Cityring Development, în parteneriat cu EVERGENT Investments, companie...

MTV anunță noi artiști care vor urca pe scena “MTV EMAs” 2022, dar și către cine va merge premiul “MTV EMA Generation Change”

MTV completează lista vedetelor care vor urca pe scena "MTV EMAs" 2022, cu nume noi precum Tate McRae și Armani White. Legendara trupă Gorillaz...

39% dintre adulți nu știu cum să se deconecteze, conform studiului LEGO® Play Well

Grupul LEGO a publicat rezultatele studiului semestrial The LEGO® Play Well Study, cercetare de amploare care își propune să arate cât mai clar de...

Pentru a răspunde nevoilor consumatorilor români, Nestlé îmbunătățește portofoliul JOE prin adaptarea rețetelor și comunicarea responsabilă pe ambalaje

 Piața de napolitane este în continuă creștere atât în volum, cât și în valoare. Este o piață foarte dinamică, cu mulți jucători. Napolitanele cu...

Săptămâna cadourilor corporate – Învie Tradiția, în perioada 1 – 4 noiembrie 2022

În perioada 1 - 4 Noiembrie 2022, între orele 10:00 – 17:00, Showroom-ul Învie Tradiția din Str. Mihai Eminescu nr. 142, sector 2, București...

În contextul în care doar 12% dintre români consumă frecvent supe și ciorbe, Nestlé a invitat copiii să pregătească cea mai mare supă de...

În cadrul evenimentului Supa Bol, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, a invitat copiii să gătească împreună cu...

Aproape 50% dintre elevi au fost victime ale bullying-ului în școli, 27% admit că au fost agresori. 8 din 10 elevi au asistat la...

Amenințarea cu violența fizică, umilirea, lovirea sunt situații cu care copiii se confruntă frecvent în școlile din România: datele centralizate de Salvați Copiii, în...

Vedetele fotbalului, Thierry Henry și Marcus Rashford MBE, testează noul set LEGO® Ideas Football Table

Grupul LEGO dezvăluie noua masă de fotbal LEGO Ideas. De la agonie la extaz, până la uralele care răsună pe tot stadionul, iubitorii de...

Studiu Tineri pentru Tineri: 70% dintre liceeni consideră că educația sexuală este un subiect tabu în România

70% dintre liceeni consideră că educația sexuală este în continuare un subiect tabu în societatea din România și își doresc introducerea cursurilor de educație...

Începe Bebe Fest OCC!

Opera Comică pentru Copii organizează în luna octombrie a doua ediție a festivalului OCC Bebe Fest, eveniment adresat tuturor părinților de bebeluși, viitorilor părinți,...

Târgul roadelor de toamnă – Învie Tradiția, 26 – 30 septembrie 2022

Începând cu 26 septembrie, Învie Tradiția vă așteaptă cu toate bunătățile gata puse în borcane și borcănașe. Vei găsi aici, adunate la un loc,...

Primul program de educație antreprenorială pentru copiii din România aniversează 10 ani! KEN Academy, pepinieră pentru 4.000 de viitori antreprenori

KEN Academy, primul program de educație antreprenorială și financiară pentru copii din România, lansat în 2012 de antreprenorul Liviu Lepădatu împreună cu Carmen Iorgulescu,...

BCR lansează programul-pilot de educație financiară și pentru dezvoltarea abilităților de viață LifeLab

BCR și Școala de Bani, alături de FabLab și Asociația Edupedu, au lansat LifeLab, un program prin care profesorii de diverse specializări sunt sprijiniți...

Și bunicii noștri se descură foarte bine în lumea digitală! Primul program de educaţie digitală a vârstinicilor continuă

Programul Digital Citizen oferă acces la lumea online inclusiv persoanelor vârstnice, cele mai expuse riscului de izolare digitală. ECDL Romania continuă programul de educaţie...

Revenirea în băncile școlii: sfaturi pentru hidratarea optimă a copiilor pe tot parcursul zilei 

Începutul anului școlar este încărcat întotdeauna de emoții, atât pentru copii, cât și pentru părinți. Finalizarea temelor de vacanță, achiziționarea noii uniforme și a...

Grupul LEGO continuă misiunea de a inspira și dezvolta micii constructori în cadrul Destiny Park

Grupul LEGO se alătură primului parc de edutainment din România, Destiny Park, inaugurat la începutul lunii, oferind o experiență care îi pregătește pe cei...

Eliminarea bursei sociale pentru elevii din mediul rural, care merg la liceu în altă localitate va agrava abandonul școlar. Salvați Copiii România solicită restabilirea...

Organizația Salvați Copiii România condamnă eliminarea fără nicio justificare a bursei de merit pentru clasa a V-a și a bursei de ajutor social pentru...

TÂRGUL ICONARILOR ȘI AL MEȘTERILOR CRUCERI, la Muzeul Național al Țăranului Român

  Cruce-n casă, Cruce-n piatră, Dumnezeu cu noi la masă, Maica Precistă pe fereastră. Muzeul Național al Țăranului Român prăznuiește, în ajunul zilei de 14 septembrie, ...

Ministrul Gabriela Firea anunță finalizarea unui proiect important privind egalitatea de șanse între femei și bărbați

Ministrul Gabriela Firea a anunțat finalizarea unui proiect important prin care egalitatea de șanse între femei și bărbați nu rămâne doar la nivel de...

 Bucharest International Dance Film Festival anunță câștigătorii celei de-a opta ediții

Unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival și-a desemnat câștigătorii duminică seara, 11 septembrie, după...

Ministrul Educației subliniază că gratuitatea transportului elevilor şi bursele sociale sunt asigurate de la bugetul de stat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, sâmbătă, că asigurarea gratuităţii transportului elevilor şi bursele sociale sunt de maximă importanţă pentru Guvernul României şi sunt...

Pacienții nu trebuie să plătească testul anti–Covid 19 la internarea într-o unitate sanitară

Prof. univ. dr. Alexandru RAFILA, ministrul Sănătății a aprobat un Ordin de ministru privind unele măsuri ce se aplică de unitățile sanitare, în situații...

Seria iPhone 14 este disponibilă pentru precomandă, de vineri, la Vodafone

Vodafone România anunță că va oferi cea mai avansată gamă iPhone de până acum, formată din iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro...

Familiile din România continuă să adopte într-un număr record!

În primele trei luni ale anului, au fost adoptați 418 copii aflați în grija statului, cu 100 mai mulți față de aceeași perioadă a...

A fost aprobat ajutorul financiar pentru tinerii care vor să devină părinți, dar nu pot din cauza infertilității: 15.000 de lei pentru decontarea procedurilor...

Ministrul Gabriela Firea a anunțat că a fost aprobat ajutorul financiar pentru tinerii care vor să devină părinți, dar nu pot din cauza infertilității!...

BlackCab s-a extins în Iași, iar până la finalul 2022 vizează Brașov, Sibiu și Craiova. Cursele pot fi programate și cu șase luni în...

BlackCab, furnizor de servicii premium de transport alternativ, anunță că s-a extins începând cu 5 septembrie în Iași, lansarea făcând parte din planul companiei...

Discounturi, gadgeturi utile părinţilor şi super tombolă la Baby Boom Show ediţia de toamnă

Evenimentul-reper pentru viitorii părinţi vă aşteaptă cu peste 250 de branduri Joi, 8 septembrie, ora 10:00, începe Baby Boom Show, ediţia de toamnă a...

Emoțiile ”bobocilor” de liceu sunt și ale părinților. Beatrice Popescu, psihoterapeut: ”Părinții au o responsabilitate uriașă, aceea de a fi receptorii tuturor nemulțumirilor”

Trecerea la o etapă educațională superioară generează atât provocări, cât și imense frustrări pentru copii, dar și pentru părinții lor. După examenul de evaluare...

5 to go și Antena Stars te invită să fii Star!

Timp de 4 săptămâni, 5 to go și Antena Stars te provoacă la premii! În mijlocul atenției sunt cei care aleg STAR Frappe, cel...

Ultimele stiri

Cele mai citite

Începe Bebe Fest OCC!