marți, martie 21, 2023
AcasăMom & Kid MondenInfo ShoppingDivizia online a MAMBricolaj, salt spectaculos în vânzări, față de anul 2021

Divizia online a MAMBricolaj, salt spectaculos în vânzări, față de anul 2021

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 41,520 milioane de lei, în creștere cu 8,21% față de aceeași perioadă a anului trecut. Consolidarea veniturilor într-un context economic dificil, dominat de creșterea prețurilor la utilități concomitent cu un nivel ridicat al inflației, demonstrează calitatea serviciilor oferite clienților, profesioniști și retail, de către companie.

Dezvoltarea rețelei de magazine existente, investițiile în noi locații și oportunitățile M&A rămân prioritare pentru companie, dar în corelare cu o abordare precaută, ținând cont de condițiile de piață în care compania activează.

Din cele trei unități pe care retailerul le deține în București, magazinul Morarilor este cel care a avut cea mai mare contribuție la rezultatele obținute, de 46,72% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 19,39 milioane lei. Magazinul Luică, al doilea magazin al rețelei a generat vânzări nete de 15,53 milioane lei, (37,3% în cifra de afaceri totală).  Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 4,24 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primele nouă luni ale anului în curs.

De remarcat și avansul înregistrat de divizia online a rețelei care a generat vânzări de 2,34 milioane de lei, reprezentând 5,77% din total vânzări nete. Performanțele diviziei online sunt cu 56,6% mai mari  comparativ cu vânzările generate în perioada similară din 2021.

EBITDA la nouă luni 2022 este în valoare absolută de 2,027 milioane lei și reprezintă 4,88% din veniturile nete realizate în perioada la care ne raportăm față de EBITDA bugetat care era de 2,056 milioane lei, adică 4,6% din vânzările nete bugetate pentru trimestrul al treilea.

”Perioada dificilă actuală, în care criza energiei s-a suprapus peste cea a creșterii prețurilor, ne-a determinat să ne adaptăm din mers planurile pentru a veni atât în întâmpinarea clienților cât și a angajaților MamBricolaj. După un prim semestru cu o creștere de peste 11% față de perioada similară din 2021, rezultatele trimestrului al treilea poartă amprenta contextului volatil pe care îl traversăm și care prezintă incertitudini pentru perioada următoare. Chiar și într-un astfel de climat, am reușit să menținem performanțele companiei la un nivel satisfăcător. Creșterile record pe care le-am înregistrat în trimestrele și anii anteriori – ”double-digit” la vânzări- s-au temperat, dar printr-un management eficient și un răspuns prompt la dificultăți, păstrăm reziliența companiei pentru a livra performanțele de lichiditate, profitabilitate și vânzări în concordanță cu marile provocări economice existente”, a declarat Cristian Găvan, fondator și acționar majoritar al rețelei MAMBricolaj.

Bugetul mediu al unui client în magazinele MAMBricolaj este de 355 lei. Cele mai vândute produse

În primele 9 luni ale anului, MAMBricolaj a realizat 232.764 de tranzacții la nivel de rețea, cu 4,1% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2021. Numărul clienților a fost mai mare cu 5,4%, iar media bonului pe client a fost de 355 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, valoare de asemenea în creștere cu 2,6%.

Ca urmare a dificultății de a găsi personal specializat în București și pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unități în orașele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine raportat de la S1 2022 la T3 2022 (investiție în marjă, aproximativ 1% la nivel de EBITDA perioada) pentru a susține atât nivelul de retenție adecvat cât și de a atrage oameni noi/ sau lucrători din Asia, necesari pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi locații.

De asemenea, până în a doua jumătate a anului 2023, compania va implementa un plan de recompensare a persoanelor cheie din Societate cu acțiuni ale Societății, prin acordarea de opțiuni, „MAM – STOCK OPTIONS PLAN”, cu scopul recompensării fidelității acestora și creșterea gradului de retenție la nivel de rețea de magazine.

Având în vedere situația internațională dominată de războiul din Ucraina, dar și inflația accelerată coroborată cu criza energetică și creșterile de prețuri, credem că piața de construcții, mai ales cea de construcții noi, va fi afectată semnificativ până la sfârșitul acestui an, dar mai ales anul viitor. Estimăm că segmentul de piață pe care activăm noi, cel legat de amenajări interioare, accesorii mobilier, finisaje și renovări, va fi impactat mai puțin și ne vom putea menține ritmul actual de creștere pentru trimestrul 4 și întreg anul 2022. La momentul acestui raport, conducerea compania consideră că are un plan realist de consolidare a poziției de piață pentru 2022 și care, în caz de necesitate, poate fi adaptat și ajustat corespunzător cu resursele financiare și operaționale disponibile”, a mai spus Cristian Găvan, președintele Consiliului de Administrație al MAMBricolaj.

Principalele obiective și direcții de acțiune pe termen mediu și scurt (2022-2023) sunt creșterea componentei online ca pondere și valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară și eficientizarea operațională la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse și servicii, creșterea productivității și calității personalului din magazine și continuarea planului de dezvoltare și expansiune în funcție de contextul actual de piață și resursele disponibile.

Lanțul de magazine MAMBricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață – aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au Panourile (29,8% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (12,7%), precum și de Servicii (11,9% din totalul vânzărilor).

SC MAMBricolaj SA este pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat în 8.465.000 acțiuni. La data de 30.09.2022 structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan – 67,54% din capitalul social și alți acționari – 32,46% (din care 2 persoane fizice cu pondere semnificativă > 5% și persoane juridice 0.5032%).

 

Despre MAMBricolaj:

 

După ce a acumulat o experiență de 26 de ani în producția de mobilă, Cristian Găvan a venit, în 2011, cu un concept nou de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, permițând publicului larg să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării mobilei la comandă, dar la un preț mult mai avantajos. Astfel, cu ajutorul unui consultant MAMBricolaj, clienții au posibilitatea de a-și proiecta mobila pe are și-o doresc și de a participa efectiv la asamblarea ei, având la dispoziție în magazine o gamă largă de materiale, accesorii și culori. Primul magazin MAMBricolaj din București, cu o suprafață de 800 mp, a fost deschis în aprilie 2011, pe Blv. Burebista. Unitatea a fost mutată în 2019, pe Șos. Morarilor, iar suprafața a fost mărită la 1.100 mp. Al doilea magazin MAMBricolaj, cu o suprafață de 1.500 mp, a fost inaugurat, în 2014, în Str. Luică, iar cel de-al treilea a fost deschis în martie 2021, în Prelungirea Ghencea, pe o suprafață totală de 1.500 mp. Din 2014, MAMBricolaj are și magazin online. Ca parte a politicii de sustenabilitate pe termen lung, compania MAMBricolaj a implementat un proiect de montare de panouri fotovoltaice în magazinul Ghencea, devenind  prosumator. Investiția de 150.000 euro a fost finanțață prin Raiffeisen leasing în proporție de 70% din valoare. Instalația fotovoltaică de pe acoperișul clădirii magazinului Ghencea, va susține aproximativ 20% din necesarul mediu de consum anual al magazinului.

 

ARTICOLE SIMILARE

8 Martie la Muzeul Antipa

Cu ocazia zilei de 8 Martie, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” oferă tuturor doamnelor și domnișoarelor intrarea gratuită pentru expoziția permanentă! Vă invităm...

Irina Rimes devine ambasador AVON și prezintă Hydramatic, primul ruj mat din lume cu nucleu hidratant

AVON  anunță, în premieră, parteneriatul cu Irina Rimes, una dintre cele mai populare artiste din România. Irina s-a remarcat pe piața din România odată...

Cadourile românești generează, în acest an, vânzări duble pentru Art&Craft, față de 2022

Art&Craft Design, companie lider de piață pe segmentul de cadouri și suveniruri românești, estimează o dublare a volumului comenzilor pentru mărțișoare și cadouri simbolice...

Târgul de Turism al României de la ROMEXPO, primul pas cu super reduceri spre experiențe de neuitat în destinații de vis

Târgul de Turism al României de la ROMEXPO este în plină desfășurare la ROMEXPO și își așteaptă vizitatorii cu oferte dintre cele mai variate...

Programul pentru şcoli al României pentru perioada 2023-2029 a fost pus în dezbatere publică

Ajutorul financiar din partea Uniunii Europene pentru distribuirea fructelor, legumelor şi laptelui în şcoli, în perioada 1 august 2023 - 31 iulie 2029, se...

Târg de Mărțișor Învie Tradiția 27 februarie – 1 martie

În perioada 27 februarie - 1 martie 2023, Învie Tradiția va organiza, ca în fiecare an, un târg de mărțișor, cu sute de modele...

Ministerul Educației prezintă lista celor 39 de clădiri cu destinația de învățământ care au risc seismic

Ministerul Educației a anunțat că în urma reactualizării datelor din Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR), de către conducerile unităților de învățământ,...

ANCHETĂ: Patru din cinci sesizări având ca obiect infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu...

Patru din cinci sesizări având ca obiect infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea...

Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă în perioada 25 februarie – 1 martie 2023 la TÂRGUL MĂRȚIȘORULUI

Șnur alb și roșu de mătase, lânică și bumbac, hârtie de ziar, semințe, fetru, ceramică, podoabe, lut, rotițe de ceas, metal, taste de computer,...

MAMBricolaj lansează, în premieră, programul „Rabla” pentru produse de bricolaj și accesorii de mobilier uzate

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), lansează, în 20...

MAMBricolaj invită pasionații de bricolaj și DIY la ”Școala de Mobilă”

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), lansează din 26...

FABERLAND, un festival alternativ de Crăciun, se deschide la Timișoara

Timișorenii sunt invitați de vineri, începând cu ora 16.00, la Festivalul alternativ de Crăciun FABERLAND, unde vor găsi produse realizate de creativi și artizani...

Copii și părinți sunt invitați la întâlniri cu Moș Crăciun și ateliere de decorațiuni festive

Crăciunul este la o… dorință distanță, dar Moșul deja a ajuns și și-a stabilit cartierul general la Sun Plaza. Între 9 și 11 decembrie...

Studiu AVON: Creșterile alarmante ale costurilor de zi cu zi determină 80% dintre femei să caute surse suplimentare de venit

Un studiu realizat de AVON la nivel global, inclusiv pe România, arată că un procent uriaș de 98% dintre femei a fost afectat de...

În ajun de Moș Nicolae, Gașca Zurli lansează un nou cântec de Crăciun – ,,Colindăm”

În ajun de Moș Nicolae, cea mai iubită trupă pentru copii lansează un nou cântec de Crăciun - ,,Colindăm". Este cea mai frumoasă perioadă din...

PrimoHUB: Un nou centru de joacă, învățare și parenting își deschide porțile în București

Primăria București, prin Direcția Generală de Asistență Socială și a Municipiului București (DGASMB), Asociația Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională și...

Nestlé lansează pralinele After Eight The Collection – o cutie de colecție  

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, lansează pralinele de ciocolată After Eight într-o nouă cutie de colecție.  Cutia...

Vodafone EasyTech propune de Sărbători, tehnologie pentru toți cei dragi

Vodafone anunță că oferta de Crăciun a devenit de marți disponibilă pe www.vodafone.ro/easytech și în magazinele fizice și cuprinde toate gamele de produse reunite...

Sărbătorile vin la Promenada Mall cu evenimente dedicate copiilor, distracție la patinoar și ajutor în pregătirea cadourilor

Promenada Mall anunță că sărbătorile vin cu o mulțime de surprize pentru clienții centrului comercial. Sub conceptul „Cadourile se simt. De sărbători, emoțiile ne...

Moș Nicolae, așteptat de copii în seara de 5 decembrie, cu mare nerăbdare și cu ghetuțele curate și lustruite

Moș Nicolae sosește la copii în fiecare an în seara de 5 decembrie, iar conform tradiției cei mici îşi curăţă ghetele pentru că moşul...

Târgul de Crăciun Învie Tradiția, 5 – 20 Decembrie 2022, 10:00 – 17:00

În perioada 5 - 20 Decembrie 2022, între orele 10:00 – 17:00, locația Învie Tradiția din Str. Mihai Eminescu nr. 142, sector 2, București,...

SMYK All for Kids se extinde în zona Moldovei cu un nou magazin, în Roman

Retailerul SMYK All for Kids deschide pe 1 decembrie primul magazin din Roman, extinzându-și astfel rețeaua națională la 27 de magazine. Cu o suprafață...

„Vești bune pentru finanțele tale”, o campaie susținută de ING, în sprijinul programului gratuit de sănătate financiară Banometru

ING Bank România anunță lansarea campaniei „Vești bune pentru finanțele tale” pentru a sprijini tot mai mulți români să beneficieze de soluțiile oferite de...

ING Bank și Fitbit lansează o campanie prin care încurajează românii să facă mai multă mișcare

ING Bank și Fitbit, parte din Google, încurajează românii să facă mai multă mișcare prin campania „Pași către un stil de viață mai activ”,...

50 din cele 350 apartamente ce vor fi construite de Atria Urban Resort în Faza III, precontractate în primele 24 de ore de la...

Atria Urban Resort, complex rezidențial dezvoltat în sectorul 1, în zona de nord-vest a Capitalei, de Cityring Development, în parteneriat cu EVERGENT Investments, companie...

MTV anunță noi artiști care vor urca pe scena “MTV EMAs” 2022, dar și către cine va merge premiul “MTV EMA Generation Change”

MTV completează lista vedetelor care vor urca pe scena "MTV EMAs" 2022, cu nume noi precum Tate McRae și Armani White. Legendara trupă Gorillaz...

39% dintre adulți nu știu cum să se deconecteze, conform studiului LEGO® Play Well

Grupul LEGO a publicat rezultatele studiului semestrial The LEGO® Play Well Study, cercetare de amploare care își propune să arate cât mai clar de...

Pentru a răspunde nevoilor consumatorilor români, Nestlé îmbunătățește portofoliul JOE prin adaptarea rețetelor și comunicarea responsabilă pe ambalaje

 Piața de napolitane este în continuă creștere atât în volum, cât și în valoare. Este o piață foarte dinamică, cu mulți jucători. Napolitanele cu...

Săptămâna cadourilor corporate – Învie Tradiția, în perioada 1 – 4 noiembrie 2022

În perioada 1 - 4 Noiembrie 2022, între orele 10:00 – 17:00, Showroom-ul Învie Tradiția din Str. Mihai Eminescu nr. 142, sector 2, București...

În contextul în care doar 12% dintre români consumă frecvent supe și ciorbe, Nestlé a invitat copiii să pregătească cea mai mare supă de...

În cadrul evenimentului Supa Bol, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, a invitat copiii să gătească împreună cu...

Ultimele stiri

Cele mai citite