Mousse si vitamineCe beau românii la micul dejun? Cum suplimentează mamele consumul de vitamine în alimentaţia de zi cu zi? Ce se aşteaptă românii să găsească într-un pahar de suc sau mousse? Acestea şi multe altele sunt întrebările la care au răspuns mamele din România într-o cercetare realizată de Institutul Millward Brown în martie şi aprilie 2015 pe un eşantion de 300 de femei, ca parte din campania „Mousse şi suc 100% – aici sunt vitaminele isteţe!”.

Mamele din România sunt conştiente de importanţa fructelor, legumelor şi sucurilor 100% în alimentaţia de zi cu zi a familiilor lor. Conform răspunsurilor lor, copiii acestora mănâncă fructe (48%) şi beau sucuri (18%) de două sau de trei ori pe zi. De asemenea, 52% dintre mamele chestionate spun că le oferă copiilor legume de două sau de trei ori pe zi, iar o mamă din 10 (10%) oferă copiilor ei legume de mai mult de trei ori pe zi. Aceste rezultate indică un nivel tot mai mare de conştientizare a necesităţii de a mânca cel puţin cinci porţii de fructe şi legume pe zi.

Un alt aspect pozitiv este acela că una din trei mame din România consideră că sucul (29%) şi mousse-ul (24%) pot înlocui fructele şi legumele. Din păcate, cele mai multe respondente cred că sucul conţine zahăr (80%), îndulcitori (82%) sau conservanţi (83%). Ele îşi mențin părerea şi în ceea ce priveşte mousse-urile şi cred că acestea conţin zahăr (52%), îndulcitori (50%) şi conservanţi (47%). Mamele din România nu înțeleg că sucurile gata făcute sunt produse naturale şi cred că doar sucul proaspăt stors este natural (95%). Mai mult, ele nu ştiu că sucurile şi mousse-urile conţin vitamine. Când au fost întrebate cum anume suplimentează consumul de vitamine în alimentaţia de zi cu zi a familiilor lor, majoritatea au ales fructele proaspete ca o alternativă (71%). 29% dintre respondente oferă sucuri de fructe şi doar 5% mousse-uri din fructe şi legume. Sucurile şi mousse-urile sunt produse 100% naturale, obţinute exclusiv din fructe şi legume sănătoase, coapte, proaspete sau conservate. Producerea lor este reglementată de Uniunea Europeană, iar calitatea lor comercială este garantată prin cerinţe detaliate şi restrictive.

Rezultatele cercetării desfăşurată în martie şi aprilie confirmă în mod clar raţionamentul din spatele campaniei „Mousse şi suc 100% – aici sunt vitaminele isteţe!”. Studiul arată că încă nu înţelegem că sucurile şi mousse-urile gata făcute sunt produse naturale, în conformitate cu normele europene. Din păcate, s-au dezvoltat multe mituri în jurul acestei categorii de produse, inclusiv convingerea că acestea conţin zahăr. Totuşi, acest lucru nu este adevărat. Acesta este motivul pentru care scopul principal al campaniei este educarea părinţilor şi copiilor cu privire la faptul că sucurile şi mousse-urile pot constitui un element important pentru o alimentaţie echilibrată şi bogată în vitamine şi substanţe nutritive – afirmă Barbara Groele, Secretar General KUPS.

Ce ar convinge mamele din România să ofere în mod regulat copiilor lor sucuri şi mousse-uri gata făcute şi sănătoase? Mai mult de jumătate dintre respondente spun că au nevoie de asigurare că sucurile sunt o sursă de vitamine şi minerale (61%) şi garanţia că acestea sunt naturale (55%). Răspunsuri similare s-au obţinut şi în cazul mousse-urilor: una din trei mame vor să fie sigure că mousse-urile sunt naturale (36%) sau că acestea sunt o sursă de vitamine şi minerale (34%).

Pentru mai multe informaţii despre campanie, accesaţi: www.sucsimousse.eu.

Campania este finanţată cu sprijinul Uniunii Europene şi a Republicii Polone precum şi din Fondul de Promovare a Fructelor şi Legumelor oferit de KUPS.