Campanie pentru reducerea mortalitatii infantile

Lansare_Promenada_1 (1)Salvați Copiii România a demarat campania Un gest pentru o viață, prin care va promova în rândul publicului larg numărul de donații prin SMS 8833. Campania este menită să susțină Programul național de reducere a mortalității infantile, pentru modernizarea maternităților şi a secțiilor de nou-născuți, precum şi pentru oferirea de suport parental.

Inițiativa de acum vine în continuarea campaniei de strângere de fonduri Bun venit pe lume!, grație căreia, în doar doi ani (2012-2014), am reușit să echipăm cu aparate vitale 54 de secții de nou-născuți din 33 de județe ale țării, acordând, astfel, o șansă la viață pentru peste 10.000 de nou-născuți. În cadrul campaniei Un gest pentru o viață, strângem fonduri pentru 15 maternități din București, Argeș, Brașov, Caraș-Severin, Constanța, Dolj, Hunedoara, Iași, Mureș, Neamț, Suceava, Timiș și Vaslui.

Din fericire, cifrele oficiale demonstrează o îmbunătățire vădită a situației, la care ne bucurăm că am contribuit. La trei ani de la demararea campaniei, rata mortalității a scăzut de la 10,1 la 8,5 – așadar, o scădere importantă, de aproape 1.000 de decese în cifre absolute. Chiar și așa, în continuare, în România, un copil mai mic de 1 an moare la fiecare 5 ore, iar țara noastră se situează în continuare pe primul loc în clasamentul ratei mortalității infantile (pentru comparație, media europeană este de 4). Principala cauză de mortalitate infantilă a devenit prematuritatea, care înregistrează o creștere semnificativă în aproape toate țările lumii. Copiii prematuri au mai mari șanse de supraviețuire acum, decât aveau în 1990, dar aceasta depinde de îngrijirile pe care le primesc înainte de a se naște și în primele ore de viață. Conform estimărilor Organizației Mondiale a Sănătății, 90% din copiii prematuri sau extrem prematuri (sub 32 de săptămâni) supraviețuiesc în țările dezvoltate, iar în regiunile slab dezvoltate 90% din acești copii mor.

Intrăm în cel de-al treilea an al campaniei de reducere a mortalității infantile, intitulată anul acesta Un gest pentru o viață. Este cea mai importantă campanie de strângere de fonduri derulată de Salvați Copiii și, poate, cea care are cel mai important impact la nivelul societății. Multă lume nu înțelege de ce este atât de important să doneze sume atât de mici, cum este acest SMS la 8833, în valoare de doar 2 euro. Îi asigurăm că, multiplicat, acest gest aproape simbolic chiar contribuie la salvarea unor vieți. Fără sprijinul persoanelor care cred în cauza noastră, nu ne putem îndeplini obiectivul de a moderniza toate secțiile de nou-născuți echipate precar, cu aparatură veche de zeci de ani, și care sunt, în momentul acesta, mai numeroase decât cele care funcționează decent”, a declarat Gabriela Alexandrescu, președintele executiv al Organizației Salvați Copiii.

Și Amalia Năstase, susținătoarea programului nostru de reducere a mortalității infantile, a amintit că „în cei doi ani în care am luat pulsul sistemului de neonatologie din România, din maternitate în maternitate și din spital în spital, am întâlnit medici extraordinari, care cumpără din propriile resurse aparatură sau improvizează tot felul de echipamente pentru a salva viețile copiilor născuți înainte de termen. Este o situație de neconceput, care în România a devenit o realitate de zi cu zi, și pe care o putem schimba doar mobilizându-ne să facem treaba autorităților. Salvați Copiii și-a asumat acest rol și sunt mândră că, pentru al treilea an consecutiv, sunt ambasadorul campaniei de dotare a maternităților și secțiilor de nou-născuți”.

Câteodată, ca să salvezi o viață este nevoie doar de un gest. În România există, în continuare, zeci de secții de nou-născuți în care copiii născuți înainte de termen se sting pentru că nu există suficiente incubatoare, în care eforturile medicilor sunt zădărnicite de lipsa unor minime dotări.

De aceea, Salvați Copiii România continuă programul de dotare cu incubatoare a maternităților din România, prin campania de strângere de fonduri Un gest pentru o viață. Orice sprijin acordat, în acest sens, pentru promovarea numărului de SMS 8833 este binevenit.