paineAsociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania a realizat un studiu pe etichetele a 80 de tipuri de paine ce se regasesc pe piata din Romania reiesind faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, 25 % au un continut de O E-uri, 15 % contin un singur E iar 3 din ele contin 7 E-uri.

De asemenea din punct de vedere al existentei pe etichetele produselor supuse studiului a informatiilor nutritionale : 37. 5% nu au specificate aceste informatii, iar valorile energetice (kcal/100 gr) variaza intre: 210 – 273.4.

Cele 80 de tipuri de paine  au fost achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in perioada 01 -20 august 2013.

Producatorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt: KARAMOLEGOS BAKERY ROMANIA, real, – Hypermarket Romania SRL., SC VEL PITAR SA, SC TITAN SA, SC CARREFOUR ROMANIA SA, SC DOGROGEA GRUP SA, SC VELROM SRL, SC Romania Hypermarche SA, SC Lidl Discount SRL, SC GREWE SRL si SMART FOOD SOLUTION.

Sudiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Rezultatele integrale ale studiului pot fi regasite AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.