duminică, noiembrie 27, 2022
Acasă*„Mame vs Tati”: Parintii Millenials si diferentele de perceptie, obiceiuri de consum...

„Mame vs Tati”: Parintii Millenials si diferentele de perceptie, obiceiuri de consum si comportament intre mamele & tatii din Romania.

Mamele prioritizează familia sau job-ul și sunt mai loiale brandurilor, în timp ce tații sunt mai preocupați de sport, însă ambii caută calitate în brandurile pe care le folosesc – sunt doar câteva dintre insight-urile relevate de studiul realizat de Cognition.

Care sunt valorile parinților românilor cu vârste cuprinse intre 35-44 ani? Care sunt prioritățile, pasiunile și obiceiurile de consum, canalele pe care le accesează și cum pot brandurile să îi abordeze pentru a fi relevante? Cognition și-a propus să răspundă la aceste întrebări în cel mai recent studiu realizat folosind ca instrument de research GWI Consumer Insights, ale cărui rezultate complete pot fi consultate aici.

Aspectele în care mamele și tații sunt diferiți: preocuparea pentru sport, afecțiunile medicale, rețelele sociale preferate și comportamentul de consum

Preocuparea pentru o activitate sportivă în linie cu un stil de viață sănătos e semnificativ mai importantă pentru tații millennials decât pentru mame: 62.5% dintre tați au făcut din rutina sportivă o prioritate și declară că ies la alergat sau frecventează sălile de sport de 2-3 ori pe săptămână. În același

timp procentul mamelor care prioritizează sportul e mai scăzut, ele declarând că aleg să se ocupe de responsabilități legate de familie sau job în loc să își facă timp pentru activități sportive.

Mamele și tații sunt diferiți și atunci când vine vorba de rețelele sociale pe care își petrec cel mai mult timp: mamele accesează predominant Snapchat, Instagram și Pinterest (cu scopul de a se inspira  și abia ulterior, în scop informativ), în timp ce tații prefera LinkedIn și Twitter.

Când vine vorba însă de activitățile din mediul online, mamele sunt adeptele podcasturilor, audio-book-urilor și ale cursurilor de fitness online, în timp ce tații utilizează tool-uri pentru a compara prețuri, urmăresc știrile și meciurile/competițiile sportive.

Stresul, grijile, preocuparea constantă pentru a aloca timp atât familiei cât și celorlalte reponsabilități sunt caracteristici comune ale părinților români. Însă felul în care îi afectează la nivel de sănătate e diferit: în topul celor mai frecvente afecțiuni cu care se confruntă mamele sunt alergiile și migrenele, afecțiuni care îngreunează puterea de concentrare și semnalează stresul la care sunt supuse. La rândul lor, bărbații suferă de diabet (afecțiune întâlnită în rândul femeilor într-un procent redus) și colesterol mărit, afecțiuni care semnalează o alimentație nu foarte sănătoasă și un nivel ridicat de stres.

Comportamentul de consum este un alt apect în care s-au observant diferențe atunci când vorbim despre mame și tați. Dacă mamele aleg siguranța, devenind loiale brandurilor cu care se identifică și pe care le recomandă mai departe și sunt impulsionate de promoții, tații se află la polul opus – însă nu acționează din impuls, ci preferă să se informeze și să identifice cel mai accesibil preț.

Diferiți, dar asemănători: tații și mamele au pasiuni și valori comune

Deși există multe aspecte în care mamele și tații sunt diferiți, studiul derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de pasiuni și valori, părinții români se armonizează și găsesc puncte comune, în pofida faptului că la nivel perceptual rămân la poluri opuse.

Pasiunile, indiferent de vârstă și de gen, sunt extrem de variate –  iar mamele și tații nu sunt o excepție. Însă, dincolo de pasiunile tipic feminine pentru fashion și cosmetică, respectiv cea a domnilor pentru jocurile de noroc, părinții împărtășesc pasiuni comune, iar în top se regăsesc: gătitul, grădinăritul și călătoriile  – astfel că brandurile ar putea veni cu propuneri care să vizeze aceste interese.

Un alt aspect pe care mamele și tații în au în comun este că atunci când vine vorba de achiziții, ceea ce primează este calitatea.

În topul preferințelor ambilor se află SomProduct, retailer din industria de bricolaj, urmat de Jysk și Ikea. Preferințele din industria de fashion nu sunt însă la fel de asemănătoare. Dacă mamele preferă Zara și LC Walkiki, tații merg pe variante clasice precum Levis.

Studiul „Mame vs Tați” a fost realizat analizând rezultatele obținute prin intermediul GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum, preferințele și interesele persoanelor cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani, eșantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României în anul 2021.

Cognition este agenția de digital a grupului Godmother și singura agenție românească parte a Neuromarketing Science & Business Association.

ARTICOLE SIMILARE

Târgul Național de Știință CODE Kids 2022 este deschis pe 19 noiembrie tuturor bucureștenilor pasionați de știință și tehnologie

O nouă ediție a Târgului Național de Știință CODE Kids 2022 are loc sâmbătă, 19 noiembrie, începând cu ora 11.00, la NOD Makerspace (Splaiul...

Divizia online a MAMBricolaj, salt spectaculos în vânzări, față de anul 2021

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), a încheiat primele...

Sumă forfetară pentru asigurarea transportului elevilor navetiști, aprobată prin ordonanță de urgență

Guvernul a adoptat, joi, Ordonanța de Urgență pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, prin care se propune introducerea unei sume forfetare...

ING Bank și Fitbit lansează o campanie prin care încurajează românii să facă mai multă mișcare

ING Bank și Fitbit, parte din Google, încurajează românii să facă mai multă mișcare prin campania „Pași către un stil de viață mai activ”,...

Există viață și speranță și pentru copiii născuți prematur

Anual, în România, se nasc prematur în jur de 20.000 de copii, arată statisticile INS. E cazul a unu din zece nou-născuți. O naștere...

Cauza copiilor ucraineni, pe agenda Festivalului Brazilor de Craciun. Peste 760.000 euro, stransi anul trecut

Ajuns la cea de-a 22-a ediție,  Festivalul Brazilor de Crăciun va pleda pentru accesul la educație al copiilor vulnerabili, atât din cauze socio-economice, cât...

Specialiștii recomandă consumul a cel puțin 48 de grame de cereale integrale zilnic, cu toate acestea românii le consumă doar de 2 sau 3...

Se estimează că dietele sărace în cereale integrale sunt responsabile pentru trei milioane de decese în fiecare an. Cele mai multe dintre aceste decese...

Libris și Salvați Copiii duc cărțile mai aproape de 33.116 de elevi cu acces limitat la lectură

Peste 11.000 de volume vor fi donate în a patra ediție a proiectului CarteTeca celor 53 de biblioteci câștigătoare Libris donează pentru al patrulea an...

Corul Madrigal, în 19 și 20 decembrie „Pe drumul Crăciunului”, la București

Pe 19 și 20 decembrie, de la ora 19:00, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, dirijat de Anna Ungureanu va susține Spectacolul...

GHIZUNARIU, la Muzeul Naţional al Ţăranului Român, Sala Noua Galerie

Muzeul Naţional al Ţăranului Român vă aşteaptă miercuri, 23 noiembrie 2022, de la ora 19.00, la Sala Noua Galerie, la expoziţia Ghizunariu. Cobzarii din mediul...

50 din cele 350 apartamente ce vor fi construite de Atria Urban Resort în Faza III, precontractate în primele 24 de ore de la...

Atria Urban Resort, complex rezidențial dezvoltat în sectorul 1, în zona de nord-vest a Capitalei, de Cityring Development, în parteneriat cu EVERGENT Investments, companie...

Companiile și instituțiile publice care realizează achiziții sustenabile sunt invitate să se înscrie la prima ediție a competiției ”Achiziții sustenabile. Premiile cu impact social...

Asociația Centrul pentru Legislație Nonprofit, împreună cu partenerii Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj și Asociația Ateliere fără Frontiere, organizează prima ediție a competiției...

Prima întâlnire de lucru în contextul derulării campaniei „Nu sunteți singuri. Împreună oprim violența din școli”

Ministerul Educației anunță că, luni, a avut loc la sediul instituției prima sesiune de lucru organizată în contextul campaniei „Nu sunteți singuri. Împreună oprim...

CJI și UNICEF invită toți profesorii și elevii să participe la cea mai mare lecție de educație media din România

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și UNICEF invită profesorii, învățătorii și elevii să participe la „Cea mai mare lecție din România: Cum deosebim faptele...

Nestlé România lansează Pădurea de Miere și plantează împreună cu Asociația Mai Mult Verde 20.000 de puieți de salcâm în județul Giurgiu

Nestlé România lansează Pădurea de Miere, reunind toate proiectele și programele de împădurire și biodiversitate din România, și plantează, în parteneriat cu Asociația Mai...

A început cea de-a III-a ediție a concursului pentru elevi Școala Banilor Bine-Crescuți, desfășurată pe platforma Școala de Bani

BCR a lansat cea de-a III-a ediție a concursului online Școala Banilor Bine-Crescuți. În cadrul competiției, elevi din toate școlile din țară își pot...

MTV anunță noi artiști care vor urca pe scena “MTV EMAs” 2022, dar și către cine va merge premiul “MTV EMA Generation Change”

MTV completează lista vedetelor care vor urca pe scena "MTV EMAs" 2022, cu nume noi precum Tate McRae și Armani White. Legendara trupă Gorillaz...

Rolul tehnologiei și al competențelor digitale în dezvoltarea copiilor

Pe ultimul loc în Europa la educație digitală, alături de Bulgaria. Conform unui studiu Eurostat din 2021, aici se clasează România în ceea ce...

De Black Friday, SAGA Festival pune în vânzare biletul de 1 milion de dolari

Cele mai mari reduceri din an sunt chiar după colț, iar SAGA vine cu surprize pentru fanii festivalului. Cel mai mic preț pentru biletele GA...

Start pentru cea mai mare licitație caritabilă din România

Startul celei de-a doua ediții a Licitației de Fapte Bune a fost dat, joi, în cadrul conferinței de presă organizată la Palatul Cesianu-Racoviță în...

Musicalul „Peter Pan”, doar în acest weekend la OCC

Musicalul „Peter Pan”, în regia Antoanetei Cojocaru, unul dintre cele mai iubite spectacole, se reîntoarce la Opera Comică pentru Copii! În perioada 11-13 noiembrie...

Măsuri importante pentru asigurarea tratamentului persoanelor cu tulburări din spectrul autist

La propunerea Ministerului Sănătății, Guvernul României a aprobat miercuri, proiectul de Ordonanță de urgenţă pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în...

„Portret de familie”. Atelier interactiv pentru copii la Palatul Suțu

Muzeul Municipiului București îi invită pe cei mici la atelierul interactiv „Portret de familie” care se va desfășura în expoziția „Familia, Credința și Căminul...

1.500 de copii din medii vulnerabile vor beneficia de acces la educație digitală

În perioada 10 noiembrie – 28 decembrie, la achiziționarea oricărei jucării, Lidl donează un leu către World Vision România. Astfel, împreună cu clienții săi,...

39% dintre adulți nu știu cum să se deconecteze, conform studiului LEGO® Play Well

Grupul LEGO a publicat rezultatele studiului semestrial The LEGO® Play Well Study, cercetare de amploare care își propune să arate cât mai clar de...

Cea mai mare întrecere la fotbal pentru elevii din România este din nou gata să descopere campioni. ONSȘ Fotbal – Cupa Tymbark Junior. Fluier...

La 1 octombrie s-a dat startul înscrierilor în cea mai importantă competiție de fotbal pentru elevii din România ONSȘ Fotbal - Cupa Tymbark Junior....

Școala Încrederii lansează campania de donații prin SMS pentru schimbarea modului în care se face educație în școlile de stat

Școala Încrederii, program care își propune să transforme modul în care se face educație în școlile și grădinițele de stat, prin crearea unui mediu...

MedLife continuă proiectul Caravana cu Sănătate și sprijină comunitățile vulnerabile din sudul țării

MedLife continuă proiectul Caravana cu Sănătate și sprijină comunitățile vulnerabile din sudul țării, oferind gratuit, servicii medicale prin intermediul Unității Mobile. În perioada 23 –...

Zece medalii, palmaresul elevilor români la prima ediție a Olimpiadei Internaționale de Astronomie și Științele Spațiului pentru Juniori (OIASSJ 2022)

România a fost gazda primei ediții a Olimpiadei Internaționale de Astronomie și Științele Spațiului pentru Juniori (OIASSJ 2022), desfășurată la Câmpulung Moldovenesc (județul Suceava),...

Se lansează “Pe urmele abandonului”  – un podcast narativ

Muzeul Abandonului lansează o nouă ustensilă exploratorie a fenomenului abandonului în România, un podcast narativ și de investigație intitulat “Pe urmele abandonului”. Proiectul dorește...

Ultimele stiri

Cele mai citite