marți, mai 30, 2023
Acasă*„Mame vs Tati”: Parintii Millenials si diferentele de perceptie, obiceiuri de consum...

„Mame vs Tati”: Parintii Millenials si diferentele de perceptie, obiceiuri de consum si comportament intre mamele & tatii din Romania.

Mamele prioritizează familia sau job-ul și sunt mai loiale brandurilor, în timp ce tații sunt mai preocupați de sport, însă ambii caută calitate în brandurile pe care le folosesc – sunt doar câteva dintre insight-urile relevate de studiul realizat de Cognition.

Care sunt valorile parinților românilor cu vârste cuprinse intre 35-44 ani? Care sunt prioritățile, pasiunile și obiceiurile de consum, canalele pe care le accesează și cum pot brandurile să îi abordeze pentru a fi relevante? Cognition și-a propus să răspundă la aceste întrebări în cel mai recent studiu realizat folosind ca instrument de research GWI Consumer Insights, ale cărui rezultate complete pot fi consultate aici.

Aspectele în care mamele și tații sunt diferiți: preocuparea pentru sport, afecțiunile medicale, rețelele sociale preferate și comportamentul de consum

Preocuparea pentru o activitate sportivă în linie cu un stil de viață sănătos e semnificativ mai importantă pentru tații millennials decât pentru mame: 62.5% dintre tați au făcut din rutina sportivă o prioritate și declară că ies la alergat sau frecventează sălile de sport de 2-3 ori pe săptămână. În același

timp procentul mamelor care prioritizează sportul e mai scăzut, ele declarând că aleg să se ocupe de responsabilități legate de familie sau job în loc să își facă timp pentru activități sportive.

Mamele și tații sunt diferiți și atunci când vine vorba de rețelele sociale pe care își petrec cel mai mult timp: mamele accesează predominant Snapchat, Instagram și Pinterest (cu scopul de a se inspira  și abia ulterior, în scop informativ), în timp ce tații prefera LinkedIn și Twitter.

Când vine vorba însă de activitățile din mediul online, mamele sunt adeptele podcasturilor, audio-book-urilor și ale cursurilor de fitness online, în timp ce tații utilizează tool-uri pentru a compara prețuri, urmăresc știrile și meciurile/competițiile sportive.

Stresul, grijile, preocuparea constantă pentru a aloca timp atât familiei cât și celorlalte reponsabilități sunt caracteristici comune ale părinților români. Însă felul în care îi afectează la nivel de sănătate e diferit: în topul celor mai frecvente afecțiuni cu care se confruntă mamele sunt alergiile și migrenele, afecțiuni care îngreunează puterea de concentrare și semnalează stresul la care sunt supuse. La rândul lor, bărbații suferă de diabet (afecțiune întâlnită în rândul femeilor într-un procent redus) și colesterol mărit, afecțiuni care semnalează o alimentație nu foarte sănătoasă și un nivel ridicat de stres.

Comportamentul de consum este un alt apect în care s-au observant diferențe atunci când vorbim despre mame și tați. Dacă mamele aleg siguranța, devenind loiale brandurilor cu care se identifică și pe care le recomandă mai departe și sunt impulsionate de promoții, tații se află la polul opus – însă nu acționează din impuls, ci preferă să se informeze și să identifice cel mai accesibil preț.

Diferiți, dar asemănători: tații și mamele au pasiuni și valori comune

Deși există multe aspecte în care mamele și tații sunt diferiți, studiul derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de pasiuni și valori, părinții români se armonizează și găsesc puncte comune, în pofida faptului că la nivel perceptual rămân la poluri opuse.

Pasiunile, indiferent de vârstă și de gen, sunt extrem de variate –  iar mamele și tații nu sunt o excepție. Însă, dincolo de pasiunile tipic feminine pentru fashion și cosmetică, respectiv cea a domnilor pentru jocurile de noroc, părinții împărtășesc pasiuni comune, iar în top se regăsesc: gătitul, grădinăritul și călătoriile  – astfel că brandurile ar putea veni cu propuneri care să vizeze aceste interese.

Un alt aspect pe care mamele și tații în au în comun este că atunci când vine vorba de achiziții, ceea ce primează este calitatea.

În topul preferințelor ambilor se află SomProduct, retailer din industria de bricolaj, urmat de Jysk și Ikea. Preferințele din industria de fashion nu sunt însă la fel de asemănătoare. Dacă mamele preferă Zara și LC Walkiki, tații merg pe variante clasice precum Levis.

Studiul „Mame vs Tați” a fost realizat analizând rezultatele obținute prin intermediul GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum, preferințele și interesele persoanelor cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani, eșantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României în anul 2021.

Cognition este agenția de digital a grupului Godmother și singura agenție românească parte a Neuromarketing Science & Business Association.

ARTICOLE SIMILARE

1 iunie de poveste la Antipa

De 1 iunie 2023, copiii sunt așteptați să-și petreacă ziua la Antipa! Joi, de ziua lor, ei vor primi în dar intrarea gratuită la...

SMYK All for Kids își extinde rețeaua de magazine în România, inaugurând al 28 lea magazin pe piața locală

Compania poloneză SMYK All for Kids, unul dintre cei mai mari retaileri din segmentul de jucării, îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii pentru copii, își extinde...

Calendar Evaluare Națională 2023. Ce a decis Ministerul Educației în privința examenelor pentru clasa a VI-a

Ministerul Educației a anunțat că a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial ordinul de ministru pentru modificarea Calendarului de administrare a Evaluărilor Naționale...

QUERER, un fusion de muzică fado și dansuri pasionante

După succesul de la debutul cu "A Night to Remember", Monica Opra și MoniAcustique Band propun publicului bucureștean un nou spectacol - concert special...

Art&Craft propune o viziune modernă și unică a României, prin noua colecție Happy Traveller de suveniruri cu specific regional

Art&Craft Design, companie lider de piață pe segmentul de cadouri și suveniruri românești, estimează un impact procentual de aproximativ 3% din vânzări în anul...

Homplex, producătorul primului termostat smart din România, estimează venituri 41 milioane lei, în 2023

Homplex, companie antreprenorială românească, specializată în furnizarea de soluții inovatoare pentru creșterea siguranței, confortului și eficienței energetice în mediul rezidențial și industrial, estimează că...

Lotul României a obținut mențiune la Olimpiada Internaţională de Filosofie

Lotul olimpic de filosofie a obținut o mențiune (Honorable Mention) la a XXXI-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Filosofie (IPO), desfăşurată la Olympia (Grecia)...

Începe sesiunea specială a examenului de Bacalaureat

Sesiunea specială a examenului de Bacalaureat pentru absolvenţii de liceu participanţi la loturile olimpice şi la competiţiile sportive şi artistice internaţionale va începe luni...

Până pe 31 mai, o nouă ediție a campaniei ”Rade un premiu”: MAMBricolaj își așteaptă clienții pasionați de DIY și accesorii cu peste 5.000...

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), își recompensează, luna...

Peste mări și zări. De la astrolab la sextant

Muzeul Naţional de Istorie Naturalӑ ,,Grigore Antipa” găzduiește „Peste mări și zări. De la astrolab la sextant”, o expoziție temporară care îți dezvăluie lumea...

Ultimul weekend în care mai poate fi vizitat Art Safari – ediția 11! Sâmbătă, de Noaptea Muzeelor, iubitorii de artă sunt invitați la Night...

Cel mai apreciat eveniment dedicat artei din țară își așteaptă vizitatorii până duminică, 14 mai. Ultima șansă pentru public să vadă cea mai amplă...

PRIMARK VA DESCHIDE AL DOILEA MAGAZIN ÎN AFI COTROCENI PE 20 IUNIE

 Primark, retailerul internațional de modă, a anunțat data deschiderii celui de-al doilea magazin din România. Mult-așteptatul magazin, situat în AFI Cotroceni, București, se va...

Noaptea Muzeelor 2023 – ediție inedită România și Republica Moldova

Cea de-a 19-a ediție a Nopții Muzeelor va avea loc sâmbătă, 13 mai, și va aduce publicului expoziții, intervenții culturale și experimente artistice, proiecții,...

Primark lansează prima sa colecție circulară

Primark lansează prima sa gamă de produse concepute și realizate în așa fel încât să poată fi revalorificate sau reciclate. De la jumătatea lunii...

AVON lansează campania Roșu e pentru CURAJ, în semn de solidaritate cu victimele violenței domestice

Pentru că în această săptămână petrecem mai mult timp în familie, AVON România, în parteneriat cu Asociația Anais, lansează astăzi campania „Roșu e pentru...

MAMBricolaj Morarilor aniversează 12 ani de la deschidere. Clienții primesc discount de 12% la 12 produse de top aflate în portofoliul rețelei

Cu ocazia aniversării a 12 ani de la deschidere, MAMBricolaj Morarilor oferă clienților, până pe data de 20 aprilie, discount de 12% la 12...

Promenada Mall, Mega Mall si Vulcan Value Center isi asteapta clientii cu surprize si premii de Paste

Luna aceasta, centrele comerciale Promenada Mall, Mega Mall și Vulcan Value Center le oferă surprize și premii clienților care vin la shopping să se...

Studiu – Elevii români, mai toleranți cu colegii de etnie romă

Numărul copiilor care ar accepta un coleg de clasă/bancă de etnie romă a crescut considerabil în ultimii 10 ani și ajunge la peste 60% Cu...

Peste 50% dintre copii vor să emigreze. Crește intoleranța față de colegi cu probleme de sănătate mintală

Peste jumătate dintre copiii români (55,1%) își doresc să plece din țară și să se stabilească peste granițe, în vreme ce o treime dintre...

Skechers, The Comfort Technology Company™, lansează noua sa tehnologie inovatoare: Slip-ins pentru copii

Skechers, producătorul internațional de încălțăminte, anunță lansarea noilor modele Skechers Hands Free Slip-ins pentru copii, disponibile atât pentru fete, cât și pentru băieți. Cu...

Sinteza rezultatelor obținute de elevii de clasa a VIII-a prezenți la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale (an școlar 2022 – 2023)

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, astăzi, 29 martie, a avut loc comunicarea rezultatelor obținute de elevii de clasa a VIII-a care au participat...

Educație pentru succes 2023

8  specialiști din psihologie, educație, filosofie și finanțe redefinesc la  conferința EDUCare – Educație pentru succes, valențele succesului. Evenimentul are loc pe 20 mai...

România, detronată de Bulgaria din prima poziție în Uniunea Europeană la un capitol sumbru: mortalitatea infantilă

Efortul Salvați Copiii de a întări maternitățile și secțiile de pediatrie și terapie intensivă neonatală în a asigura tratament medical adecvat și imediat copiilor...

Asigurările RCA de la Leader Team Broker pot fi cumpărate și prin aplicația 24pay, fără costuri suplimentare

Asigurările de răspundere civilă auto (RCA) emise de Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor de nișă din România și din Europa, sunt...

Un elev român din doi este victima bullying-ului, iar 81% dintre elevi afirmă că au fost martori ai situațiilor de amenințare, umilire sau violență...

O analiză recentă a Organizației Salvați Copiii (finalul anului 2022) arată că  jumătate dintre elevii români devin victime ale situațiilor de violență fizică și...

Cea de-a șasea ediție a Green Tech & Film Festival, între 29 martie – 7 aprilie, la Promenada Mall

Primăvara aceasta, Promenada Mall este gazda celei de-a șasea ediții a Green Tech & Film Festival, care se va desfășura între 29 martie și...

Endometrioza – boala pentru care diagnosticarea corectă poate să dureze chiar si 7-12 ani

Prima luna de primăvară este cunoscută în lumea medicală că fiind luna conștientizării și informării despre endometrioză. Statisticile arată că la nivel mondial, cel puțin...

Seniori din județele Alba, Cluj, Timiș și București, invitați să devină voluntari pentru copiii din centrele sociale ale comunității

Programul național Generații, susținut de Fundația Regală Margareta a României, se relansează în cadrul a cinci centre sociale din localitățile Bonțida, Blaj, Buziaș, Dezmir...

Ultimele zile de înscriere la Shakespeare School Essay Competition – ediția #15!

Dacă ai între 11 şi 19 ani, eşti pasionat de Limba Engleză, o vorbeşti fluent, eşti creativ şi stăpâneşti bine arta argumentării, te aşteptăm...

Numărul bibliotecilor școlare a scăzut cu 500, în ultimii doi ani. Accesul la bibliotecă, încă inegal

În ultimii doi ani, numărul bibliotecilor școlare a scăzut constant, de la 6.545 în 2019, la 6.050 în 2022, în vreme ce numărul copiilor...

Ultimele stiri

Cele mai citite