USR propune desfiinţarea Inspectoratelor şcolare

USR propune în programul de guvernare al Cabinetului Cioloş desfiinţarea Inspectoratelor şcolare şi mutarea centrului de decizie de la nivelul politic – minister şi primărie – la nivelul Consiliului de administraţie pentru şcolile publice.

La capitolul reforma guvernanţei sistemului de învăţământ preuniversitar şi profesionalizarea managementului şcolar, USR mai vizează: recrutarea directorilor şi directorilor adjuncţi de către Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, organizarea de programe de formare pentru managerii şcolari şi membrii Consiliului de administraţie, deschiderea ocupaţiei de manager şcolar către alte categorii de profesionişti în management.

Cabinetul Cioloş propune şi o serie de acte normative în domeniul Educaţiei, printre care unul care defineşte standardele minime pentru echipamentele IT care să asigure calitate în procesul de educaţie online. Un alt proiect stabileşte profilul viitorului cadru didactic competent digital, în concordanţă cu cadrul european în domeniu.

USR îşi propune să atingă mai mult ţinte, printre care: 5.200 de şcoli dotate cu tehnologie pentru laboratoare IT, cel puţin 1.100 de laboratoare SMART, 67.000 de resurse educaţionale deschise (RED) cuprinzând ‘manuale’ adaptate mediului online pentru toate disciplinele şi toate nivelurile de învăţământ secundar, conţinuturi educaţionale digitale pe trei niveluri diferite de cunoaştere (remedial, accesibil, performant), resurse pentru educaţia incluzivă vizând elevii cu dizabilităţi, sportivii sau elevii spitalizaţi.

Programul de guvernare mai propune un curriculum naţional suplu, eficient, orientat spre dezvoltarea de competenţe, extinderea programelor “Masă caldă în şcoli” şi “Şcoală după şcoală”, revizuirea condiţiilor de acreditare a instituţiilor de învăţământ superior, construirea a 110 creşe în cadrul PNRR, care să permită accesul a minimum 9.400 de copii, cu precădere din mediile defavorizate.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *