Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Constanţa a lansat proiectul-pilot în premieră naţională “Un ghiozdan relaxat”, care se referă la elevii claselor I-VII şi urmăreşte ca manualele să nu mai fie transportate între casă şi şcoală, putând fi utilizate şi tabletele.

“Părinţii, elevii şi cadrele didactice vor putea decide care va fi modalitatea de lucru agreată: fie vor păstra manualele acasă şi la şcoală vor utiliza echipamentele specifice, fie vor lucra acasă cu tabletele şi cărţile vor rămâne în sala de clasă”, precizează IŞJ, potrivit Agerpres.ro.

Proiectul-pilot a fost lansat la Liceul Teoretic “Emil Racoviţă” din Techirghiol şi se doreşte a deveni un exemplu de bună practică pentru unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Constanţa, cu perspectivă de dezvoltare la nivel naţional.

“Un ghiozdan relaxat este iniţiativa Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, în colaborare cu Primăria Oraşului Techirghiol. Scopul proiectului este acela de a oferi o alternativă de lucru elevilor, alternativă care să demonstreze că un ghiozdan poate să nu mai fie o povară pentru principalii beneficiari ai educaţiei. În acest context, Liceul Teoretic ”Emil Racoviţă” Techirghiol avea cadrul necesar pentru implementarea unui astfel de proiect, deoarece clasele sunt dotate cu table interactive, dulapuri personalizate pentru fiecare elev şi există 50 de tablete”, reiese dintr-un comunicat de presă transmis de IŞJ Constanţa.

Conform sursei citate, proiectul vizează în primul rând elevii claselor I-VII pentru care există deja manuale electronice (format pdf), utilizabile cu ajutorul tablelor interactive.

“În perspectivă se poate discuta despre o extindere a ariei de lucru şi la clasele mai mari, acolo unde există disponibilitatea ca informaticienii din unităţile şcolare să transpună manualele existente pe suport hârtie în format electronic”, menţionează sursa citată.

Şeful instituţiei, inspectorul şcolar general Sorin Mihai, apreciază colaborarea cu unitatea de învăţământ din Techirghiol drept una de succes, în beneficiul elevilor.

“De asemenea, ne dorim ca pe termen lung să identificăm şi alte unităţi de învăţământ care ar putea participa la proiect şi mizăm cu încredere pe disponibilitatea autorităţilor locale care conştientizează valoarea acestui proiect şi nevoia pe care o acoperă”, a declarat şeful IŞJ Constanţa, citat în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.