Într-o seară specială, invitații celei de-a 17-a ediții a Festivalului Brazilor de Crăciun au reușit să strângă, pentru dreptul copiilor vulnerabili de a merge la școală, suma de 673.700 de euro, din licitația celor 30 de brazi creați special pentru acest eveniment, din biletele de tombolă și din sponsorizări. De-a lungul anilor, Salvați Copiii a obținut, prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun, aproape 4.000.000 de euro şi a reușit astfel să sprijine activ 28.195 de copii: 6.556 de copii au participat la Grădiniţele Estivale, 18.008 copii au fost incluşi în programul Școala după Școală, iar 3.631 de copii au fost sprijiniți prin programul A Doua Șansă.

La Gala organizată în incinta Stejarii Country Club au participat peste 270 de personalități din mediul de afaceri, media, cultură și sport. Gala a fost prezentată de Andreea Esca.

În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, care a avut loc joi seară, brazii concepuți și donați de către designeri celebri din România au fost licitați cu sume cuprinse între 400 euro și 100.000 de euro, de companiile care și-au asumat sprijinirea activă a programelor educaționale ale Salvați Copiii. În total, suma strânsă din licitația brazilor a fost de 481.000 de euro. Alți 9.400 de euro s-au strâns din biletele de tombolă, iar 183.300 de euro au venit din sponsorizări.

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a vorbit despre rolul esențial pe care responsabilitatea socială îl are pentru societate: “Festivalul Brazilor de Crăciun nu este doar un eveniment caritabil, ci a devenit, treptat, un pol al implicării și al asumării colective a faptelor bune. Este minunat să vezi cum, împreună, adunând binele cu bine, cum ne place nouă să spunem, copiii din medii vulnerabile reușesc să rămână la școală și să se integreze, astfel, social. Designeri, companii, voluntari, jurnaliști, tuturor le mulțumim pentru că au înțeles că fiecare dintre ei este parte a schimbării în bine. Mulțumiri speciale Andreei Esca, Andreei Raicu, dar și celor două grupuri care au susținut momentele artistice: Corul de Copii Radio, dirijat de domnul Voicu Popescu și Grupul SONG, toți implicându-se pro bono”.

Anul aceasta, 15 brazi au intrat în licitaţia serii:

CRESC Studio & Teilor – 100.000 euro, achiziționat de Lidl
Doina Levintza – 60.000 euro, achiziționat de Catena
Dhaniel Nora – 60.000 euro, achiziționat de Kaufland
Ștefania Mircea & Salvați Copiii – 58.000 euro, achiziționat de Globalworth, Catena, Carrefour, RBC și Club Med
Omid Ghannadi & Dr. Elena Cristian – 48.000 euro, achiziționat de Kaufland și Algabeth
Andreea Berecleanu & Naturici.ro – 27.000 euro, achiziționat de Lidl
Bogdana Grapă, cu sprijinul Libris.ro – 25.000 euro, achiziționat de BCR
Roman Octav, susținut de Craftex – 22.000 euro, achiziționat de RBC
Anca Lungu, cu sprijinul Universkin & Romtexim – arh. Răzvan Ichim – 12.000 euro, achiziționat de Carrefour
Veronica Schmidt și Fundația Michael Schmidt – 11.000 euro, achiziționat de Rompetrol
Dorin Negrău – 10.500 euro, achiziționat de Lidl
Stephan Pelger & Collective – 10.000 euro, achiziționat de Camelia Șucu
Carmen Ormenișan – 7.000 euro, achiziționat de Carrefour
Marina Aristotel – 7.000 euro, achiziționat de Cosmos Mobile
Răzvan Ciobanu & Tria Alfa, cu sprijinul Club Med – 6.500 euro achiziționat de Cushman Echinox.

Cea mai mare sumă licitată, 100.000 euro, a fost pentru bradul creat de CRESC Studio & Teilor şi achiziţionat de Lidl.

„Ne-am dorit enorm să putem strânge o sumă mare pentru acest brad, am avut mari emoții în ultimele zile, fiind prima noastra participare la Festival, dar nu ne așteptam la acest rezultat spectaculos. Este o răsplată pentru toată munca noastră, am pus mult suflet în acest proiect și se vede în elementele evidențiate: pur, viață, ecosistem, suflet, dar adevărata răsplată este aceea că am putut să contribuim la menținerea în școală a acestor copii minunați”, au spus designerii de la CRESC Studio & Teilor.

Unul dintre cei mai râvniți brazi de Crăciun, realizat cu migală și speranță de Omid Ghannadi & Dr. Elena Cristian, a venit cu un element de noutate, designerul promițând pe loc încă un brad identic pentru al doilea licitator, astfel încât suma totală a fost de 48.000 de euro.

”Se spune că de Crăciun trebuie să fim cu toții mai buni. Eu cred că buni trebuie să fim în fiecare zi și în fiecare zi trebuie să ne oprim în loc și să îi ajutăm pe  cei care au nevoie de noi, dar de Crăciun toate gesturile acestea se adună la Festivalul Brazilor, o seară cu adevărat miraculoasă. Sunt încântat că fapta mea de bine, acest brad pe care l-am creat cu migală pentru licitația care va sprijini copiii să meargă la școală, a atras o asemenea sumă. E un sentiment atât de bun să știi că niște copii minunați, dar fără posibilități financiare, vor putea rămâne la școală și, cine știe, unii dintre ei poate vor deveni chiar designeri și vor crea și ei pentru această licitație brazi minunați”, a declarat Omid Ghannadi.

Bradul Salvați Copiii, realizat de designerul Ştefania Mircea împreună cu voluntarii de la Salvați Copiii, a fost licitat contra sumei de 58.000 de euro. Bradul este construit din piese de puzzle și oglinzi, sugerând miracolul poveștii, dar și bucuria construcției, pentru că poveștile pe care un copil le află la școală îi construiesc, de fapt, lumea.

De 17 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care așază dreptul la școală al copilului în centrul agendei publice.

Au creat brazi pentru ediția 2017: Doina Levintza, Stephan Pelger & Collective, Mihaela Glăvan, Omid Ghannadi & Dr. Elena Cristian, Ana Wagner, Anca Lungu, cu sprijinul Universkin & Romtexim – arh. Răzvan Ichim, Zenya Atelier & Joomay, by Carmen Vornicelu, Dhaniel Nora, Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Atelier 13, Carmen Ormenișan, M. Marquise, Dorin Negrău, Roman Octav, susținut de Craftex, CRESC Studio & Teilor, Nicu Bocancea, susținut de Florăria Iris, Andreea Tincu, Adela Pârvu & George Istrătescu, cu sprijinul Sephora, Alexandra Abraham & Mihai Toma, CRISTALLINI & Simona Opriș, Bogdana Grapă, cu sprijinul Libris.ro, Lucia Olaru, Art Safari, Roxana Stoian, Pastelle pour Femme & Roton, Andreea Berecleanu & Naturici.ro, Răzvan Ciobanu & Tria Alfa, cu sprijinul Club Med, Ștefan Crețu & Awake Festival, Veronica Schmidt & Fundația Michael Schmidt, Simona Semen & Poliția Română, Marina Aristotel, cu sprijinul AVRA Aesthetic Institute, Ştefania Mircea & Salvați Copiii.

Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv Salvați Copiii România, a spus că scopul Festivalului Brazilor de Crăciun este să reducă abandonul școlar: „Le mulţumim tuturor companiilor, designerilor, persoanelor publice și nu numai, care ne sprijină și au încredere că împreună putem reda acestor copii șansa la educație și la un viitor decent”.

Fondurile colectate în cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun vor fi folosite pentru a finanța programele educaţionale Şcoală după Şcoală, în care sunt incluși aproximativ 4.500 de copii din medii defavorizate şi familiile acestora.