kids-study-cartoonMinistrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a menţionat, marţi, la Eforie Sud, că începând cu anul şcolar 2013 – 2014 se va introduce evaluarea la nivel naţional a elevilor la sfârşitul claselor a doua, a patra şi a şasea, ceea ce va putea duce la stabilirea nivelului de pregătire a acestora, în condiţiile în care până în prezent evaluarea naţională s-a făcut numai la sfârşitul clasei a opta, potrivit Agerpres.

Ministrul apreciază că, astfel, nu vor mai exista situaţii surprinzătoare la evaluarea naţională de la sfârşitul şcolii gimnaziale, aşa cum s-a întâmplat în anul şcolar 2012 – 2013 când 25% dintre candidaţi au obţinut note sub 5.

“Sistemul de evaluare periodică, evaluarea la clasa a doua , a patra şi a şasea, este o idee veche, nu am venit eu cu ea la Ministerul Educaţiei. Este o idee pe care instituţiile specializate în ştiinţele educaţiei din ţară şi din străinătate o studiază de ani de zile, iar principalul motiv pentru care trebuie să introducem această evaluare este aceea că noi, în sistemul nostru de educaţie, până la clasa a opta nu avem nicio evaluare de sistem. Evaluarea naţională este prima evaluare după ani buni de şcoală şi de grădiniţă. Ori în aceste condiţii, să nu ne mirăm când constatăm că 25% din copiii noştri nu reuşesc să ia nota 5 la două examene de evaluare naţională, la matematică şi română, la sfârşitul clasei a opta. În absenţa unor evaluări de sistem nu ai cum să faci calibrări de sistem”, a declarat ministrul.

Acesta a menţionat că, după ce sistemul de evaluare din doi în doi ani a fost aplicat printr-un program pilot doar în unele şcoli, metoda respectivă va fi aplicată la nivel naţional începând cu următorul an şcolar, putând astfel să se ia măsurile necesare acolo unde sunt probleme.

“Prin urmare, după câţiva ani de grădiniţă, după clasa pregătitoare, după clasa întâi, ajungem în clasa a doua şi putem să vedem care este nivelul de pregătire a elevilor, iar informaţiile respective le putem folosi unde avem vulnerabilităţi, unde sunt probleme, la nivel de şcoli, de clase, chiar la nivel de elev în raport cu ceilalţi elevi. Pentru că, dacă o notă la Constanţa nu este din păcate comparabilă cu o notă din alte judeţe, la această evaluare naţională rezultatele ar trebui să fie comparabile. Este o măsură care nu va produce spectacol peste noapte pentru că nu are cum să producă, dar în timp, cu calm, cu răbdare, vom putea să facem calibrările necesare”, a spus Remus Pricopie.

Acesta a afirmat, totodată, după evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a opta, se vor întocmi fişe cu rezultatele obţinute de fiecare şcoală, făcându-se analizele necesare.

“Revenind la evaluarea de clasa a opta, să ştiţi că anul acesta ne-am uitat cu foarte mare atenţie la rezultate şi vom face fişe pentru fiecare şcoală în parte, în special pe diferenţele de evaluare. Atunci când ai în catalog 8 la matematică, iar la Evaluarea Naţională ai, exemplu real, 2,80, înseamnă că ai o problemă. Dacă este un copil, poţi să spui că a fost un accident, se întâmplă, dar dacă ai mai mulţi şi dacă se repetă an după an înseamnă că acea şcoală are o problemă foarte serioasă cu evaluarea. (…)În momentul în care supraevaluezi un copil la clasă greşeşti în primul rând cu copilul, pentru că el va avea sentimentul că ştie (…). În al doilea rând, greşeşti în raport cu părinţii, pentru că ei au încredere că evaluarea noastră este una corectă şi stau liniştiţi că au copii pe drumul cel bun şi noi de fapt îi minţim”, a declarat reprezentantul Ministerului Educaţiei.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a participat la deschiderea, la Eforie Sud, a unei şcoli de vară a cadrelor didactice, eveniment organizat de Asociaţia Generală a Cadrelor Didactice din România “Dăscălimea Română”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.