Copiii învață istoria Sectorului 3 prin ateliere creative de pictură și scriitură

Şase şcoli din Bucureşti participă la proiectul ”Poveşti urbane în Sectorul 3”, iniţiat de Asociaţia Montage şi finanţat de la bugetul local.

Pe parcursul a două luni, elevi ai Şcolilor Gimnaziale 86, 75, 70, 78, 195 şi ai Şcolii de Arte nr. 5 participă la tururi ghidate de istorici cu scopul de a explora peisajul arhitectural şi peisagistic urban, precum şi la ateliere de scriere creativă şi desen/pictură, au informat marţi organizatorii.

Tematica principală a proiectului este peisajul arhitectural urban specific Sectorului 3.

În grupuri de câte 10 şi ghidaţi de istoricii Cornel Micu şi Andrei Voinea, copiii vor afla poveşti despre străzile şi clădirile pe care le văd în fiecare zi, despre istoria acestora, vor vizita Muzeul Holocaustului, Muzeul de Istorie şi Cultură a Evreilor din România şi Casa Anton Pann, vor învăţa despre stilul neoromânesc şi modernism, despre personalităţile care au dat numele străzilor.

Întorşi la clase, elevii vor participa la ateliere creative, îndrumaţi de artişti şi scriitori, unde îşi vor crea propriile poveşti pornind de la cele vizitate.

Proiectul se va concretiza într-o revistă care va cuprinde poveştile copiilor, în text şi imagine şi vernisarea unei expoziţii cu lucrările elevilor.

Potrivit organizatorilor, proiectul “Poveşti urbane în Sectorul 3” vine ca răspuns la necesitatea de a introduce în sistemul educaţional românesc peisajul urban construit şi natural, care nu este aprofundat suficient, iar elevii nu ies din clase pentru a avea un contact real cu arhitectura şi natura ca modele artistice vii.

“Poveşti urbane în Sectorul 3” este finanţat de Primăria Sectorului 3, prin fonduri nerambursabile de la bugetul local.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *