Liceenii au jucat pe scena Teatrului Odeon, în cadrul Galei 5 licee – 5 teatre, aflată anul acesta la ediţia a 8-a. Luni, 10 decembrie, cinci trupe de teatru din alte cinci licee din capitală şi-au prezentat spectacolele pregătite pe parcursul proiectului ce a început în luna octombrie. La finalul Galei, un juriu format din profesionişti din teatru a desemnat câştigătorii trofeelor 5 licee – 5 teatre.

ECDL ROMANIA, alături de UNITER, Primăria Municipiului Bucureşti, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi teatrele partenere, Teatrul Naţional I.L. Caragiale Bucureşti, Teatrul Mic, Teatrul Ion Creangă, Teatrul Evreiesc de Stat şi Teatrul Nottara, cu susţinerea Teatrului Odeon, au organizat pentru tinerii artişti această ediţie 5 licee – 5 teatre.
5 licee – 5 teatre este un proiect educaţional de tradiţie, ce susţine implicarea liceenilor în activităţi culturale, prin accesul acestora în instituţii şi la piese de teatru, provocându-i în acelaşi timp la un concurs de spectacole.

Începând cu luna octombrie, cinci teatre şi-au deschis stagiunea pentru alţi 150 de elevi din cinci licee din capitală, între care şi membri ai trupelor de teatru din şcoli. Aceştia au vizionat gratuit piese din programul fiecăruia dintre teatrele partenere în proiectul 5 licee – 5 teatre 2018: Teatrul Naţional I.L. Caragiale Bucureşti, Teatrul Evreiesc de Stat, Teatrul Ion Creangă, Teatrul Nottara şi Teatrul Mic.

Noile şcoli participante la această ediţie 5 licee – 5 teatre au fost: Colegiul Tehnic de Arhitectură şi Lucrări Publice Ioan N. Socolescu, Colegiul Romano-Catolic Sfântul Iosif, Colegiul Naţional Cantemir Vodă, Colegiul Naţional Emil Racoviţă, Colegiul Naţional de Arte Dinu Lipatti,.

Şi de această dată, trupele de teatru ale liceelor au fost coordonate de către teatre în punerea în scenă a câte unei piese scurte, scrise de autori români. Demersul lor s-a finalizat cu reprezentaţiile, jurizarea şi premierea celor cinci spectacole realizate de liceeni, în cadrul Galei 5 licee – 5 teatre.

Aseară, tinerii au avut ocazia să urce pe scena unui important teatru din România, să fie aplaudaţi de un public larg şi să joace în faţa unui juriu format din profesionişti între care Aura Corbeanu – vicepreşedinte UNITER, Carmen Palcu Adam – actriţă Teatrul Ion Creangă, Lamia Beligan – actriţă TNB, Mihai Prejban – actor Teatrul Evreiesc de Stat, Cristi Iacob – actor Teatrul Mic sau Ion Haiduc – actor Teatrul Nottara.

Juriul a deliberat, urmărind evaluarea următoarelor performanţe artistice: cel mai bun spectacol s-a acordat piesei “Sânziana şi Pepelea”– trupa Colegiului Naţional de Arte Dinu Lipatti, premiul special al juriului pentru impact social piesei “Leapşa” – trupa Colegiului Romano-Catolic Sf. Iosif, premiul special al juriului pentru ingeniozitate scenografică piesei “Avioane de hârtie” – trupa Colegiului Naţional Emil Racoviţă..
Premiile pentru interpretare au fost acordate astfel: rol feminin principal ex aequo– Ana Dumitriu, Danila Pîrîţu, Maria Bistreanu – Colegiul Naţional Cantemir Vodă, rol feminin secundar ex aequo – Angelina Burtea, Iselen Popa, Aurelia Trestianu, Andreea Beatrice Lazăr de la Colegiul Naţional de Arte Dinu Lipatti, rol masculin secundar – Andrei Hoha de la Colegiul Naţional de Arte Dinu Lipatti, rol masculin principal – Roberto Uleia de la Colegiul Tehnic de Arhitectură şi Lucrări Publice I.N. Socolescu.
Diploma cel mai bun public s-a acordat spectatorilor invitaţi de către Colegiul Naţional Emil Racoviţă.
La rândul său, publicul a votat cel mai popular spectacol, piesa “Sânziana şi Pepelea”– trupa Colegiului Naţional de Arte Dinu Lipatti.

De la prima ediţie ce a început în anul 2011 la iniţiativa ECDL ROMANIA, 1200 de elevi din 35 de licee bucureştene diferite au participat la 5 licee – 5 teatre. Educaţia alternativă are o importanţă esenţială pentru dezvoltarea tinerilor, care trebuie să fie în continuare îndreptaţi către valori reale şi corecte, inclusiv către valori culturale. Iniţiativele ECDL promovează dezvoltarea echilibrată a tinerilor, care urmăresc cariere şi certificări IT&C internaţionale, înţelegând însă şi actul de cultură, ca o completare a cunoştinţelor şi abilităţilor acumulate în şcoală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.