59% dintre invatatori utilizeaza manualul digital la clasaConform unei cercetări Intuitext, realizată în luna martie, 59% dintre învățători utilizează manualul digital la clasă.

În toamna lui 2014, sunt introduse în școlile din România, la scară largă și în mod obligatoriu, primele manuale digitale. Integrarea lor în fluxul educațional și necesitatea asigurării mijloacelor tehnice care să permită utilizarea lor au reprezentat teme de dezbateri intense. Introducerea manualele digitale are la bază și dorința de a oferi materiale educaționale adaptate noilor generații de elevi (nativii digitali).

Sunt sau nu manualele digitale utile? Sunt sau nu utilizate? De la aceste întrebări-premisă,  cercetarea a avut ca obiective: determinarea percepției cadrelor didactice asupra manualelor digitale, determinarea măsurii în care manualele digitale sunt utile în activitatea didactică și mai ales a gradului în care manualele digitale sunt folosite concret în activitatea de la clasă. În aceeași măsură, studiul și-a propus să determine impedimentele care apar în utilizarea manualului digital de către cadrele didactice.

În opinia învățătorilor intervievați, 80% dintre ei consideră utilizarea manualului digital la clasă ca fiind o idee bună și 44% dintre aceștia se declară mulțumiți de conținutul existent în manualele digitale, nedorind nimic în plus.

În cadrul cercetării a reieșit că, 41% dintre învățători folosesc zilnic manualul digital, iar 73%  au menționat că utilizează des mai ales jocurile și aplicațiile interactive din cadrul manualului digital.

În ceea ce privește, problemele majore care îi împiedică pe învățători să folosească manualul digital, cea mai importantă problemă este lipsa resurselor tehnice necesare pentru utilizarea manualelor digitale la clasă (50% dintre respondenți). Pentru utilizarea manualului în condiții optime, soluția o reprezintă dotarea fiecărei clase cu laptop, videoproiector și acces la Internet. Un procent mic de cadre didactice propune chiar dotarea fiecărui elev cu tabletă sau laptop (4%).

Cercetarea s-a desfășurat în luna martie 2016 în trei etape: interviuri cu cadrele didactice, chestionar online trimis cadrelor didactice care predau la clasele I și a II-a, membre ale comunității Didactic.ro; sondaj postat pe prima pagină a site-ului Didactic.ro. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 338 de cadre didactice care predau la clasele I și a II-a (59% predau la clasa I și 41% la clasa II-a).