BMW a lansat in Romania cea mai economica masinaCu începere din 16 noiembrie 2015, România devine a 50-a piaţă BMW i la nivel mondial şi astfel poate primi comenzi oficiale pentru modelul electric BMW i3 şi modelul plug-in hybrid sportiv BMW i8. Demersul marchează startul unui pachet extins de programe şi servicii, BMW 360, care să susţină dezvoltarea pieței de automobile electrice în România. Reţeaua de dealeri autorizaţi include două centre, în Bucureşti (prin Automobile Bavaria Băneasa) şi Iaşi (prin APAN Motors).

Noul BMW i3 este disponibil cu un preţ de pornire 29700 Euro fără TVA şi fără a lua în calcul prima oferită de stat pentru automobilele electrice, în timp ce BMW i8 este oferit începând de la 111500 Euro. Suplimentar, este disponibil şi un model BMW i3 echipat cu un sistem range extender, bazat pe un motor de 2 cilindri, care poate fi achiziţionat începând de la 34500 Euro fără TVA.

„În ultima perioadă am constatat o efervescență a interesului pentru modele BMW i. Deja am preluat primele comenzi şi livrările trebuie să înceapă anul viitor. Suntem foarte încrezători în potențialul pieței din România. În plus, există un interes mare în piaţă pentru proiecte de infrastructură şi, cu susţinerea programelor guvernamentale pentru automobile electrice, aşteptăm cu mult optimism anul viitor”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i în România.

„Observăm o conexiune evidentă între datele de vânzări şi iniţiativele politice: ori de câte ori guvernele oferă stimulente concrete pentru e-mobilitate, numărul de înmatriculări pentru BMW i3 cresc. În Norvegia, am vândut circa 2.000 BMW i3. Acest volum reprezintă o cotă de 22% din totalul automobilelor BMW vândute în Norvegia în 2014. Acum să privim spre piaţa internă din Germania, unde aproximativ 2.100 de clienţi au decis să achiziţioneze un i3. Dar aceasta înseamnă mai puţin de un procent din totalul vânzărilor BMW din această ţară”, observa Norbert Reithofer, în calitate de CEO BMW Group, în luna martie 2015.

O abordare dedicată pe servicii – 360° ELECTRIC
„BMW i pune accentul şi pe un pachet de servicii care să susţină mobilitatea electrică. Lucrăm să implementăm cât mai multe servicii şi în România. Avem trei direcţii de dezvoltare: infrastructură externă de încărcare, soluţii casnice de încărcare şi un program de autombil la schimb”, explică Dana Popescu.

În acest sens, mai multe programe sunt în curs de implementare. Sistemul ChargeNow îşi propune să ofere acces la reţele variate de staţii de încărcare printr-un card unic, simplificând astfel semnificativ procedura de utilizare pentru clientul final. În plus, clientul este facturat o singură dată pe lună, cumulând toate costurile de încărcare de la toate reţelele accesate. În acest moment, BMW Group România a iniţiat discuţii cu mai multe proiecte de reţele de încărcare şi, pe măsură ce vor fi semnate primele parteneriate, acestea vor fi anunţate public. La nivel internaţional, ChargeNow este activ în 22 de ţări, cu alte 7 în curs de implementare.

Pentru soluţiile de încărcare casnice, BMW Group Romania oferă clienţilor dispozitive de încărcare wallbox cu o putere maximă livrată de 7,4 kW. În acelaşi timp, clienţii au la dispoziţie un partener autorizat BMW, care poate face analiza reţelei electrice şi să asigure instalarea dispozitivului.

BMW i3 este conceput ca un automobil electric dedicat aglomeraţiilor urbane cu o autonomie suficientă să acopere distanţele cotidiene în oraş. Pentru posesorii de BMW i3 care au nevoie de un automobil care poate să acopere distanţe lungi, de exemplu pentru drumurile de vacanţă, sunt în pregătire pachete de automobile la schimb. În baza unei taxe anuale sau lunare, clientul are un număr de puncte. Acestea pot fi cheltuite pentru diverse automobile BMW cu propulsie convenţională, în funcţie de tipul automobilului dorit.

Costuri de utilizare reduse – 6,5 lei per 100 km
Eficienţa remarcabilă a motorului electric şi capacitatea de frânare regenerativă se concretizează prin costuri reduse raportate de utilizare. La un preţ mediu de achiziţie de 0,5 lei per kWh, costul per 100 km este de numai 6,5 lei.

Întreţinerea simplă pentru modelele electrice contribuie suplimentar la reducerea costurilor de utilizare. La acestea se adaugă costurile de asigurare CASCO cu o cotă de 3%, la un nivel semnificativ sub media pieţei.

Utilizarea modelelor BMW i cu încărcare de acasă
Atât BMW i3, ca automobil de oraş, cât şi BMW i8, ca automobil sport plug-in hybrid inteligent, pot fi utilizate la potenţialul maxim chiar şi folosind numai o sursă de încărcare, acasă. Acest aspect a fost relevat în urma unui studiu amplu efectuat de BMW Group în Berlin, pe un eşantion de câteva zeci de utilizatori privaţi de modele electrice. Deşi la acea perioadă existau 33 de staţii publice în oraş, mai mult de 1 din 2 utilizatori nu le-au folosit nici măcar o dată, bazându-se, în mare parte, pe accesibilitatea încărcării de acasă.

BMW i în cadrul BMW
BMW Group a dezvoltat multiple concepte şi tehnologii noi, prin cele două modele concepute de la zero oferind soluţii moderne de mobilitate. Au fost dezvoltate soluţii tehnologice noi, cu utilizarea fibrei de carbon în prim plan, o premieră în industria auto. A fost dezvoltat un lanţ nou de producţie. În Moses Lake, Washington, SUA, se produc filamentele de carbon. În Wackersdorf, Germania, se fac aranjamentele pentru piesele din fibră de carbon, iar piesele finale sunt realizate în Landshut, Leipzig şi Dingolfing. Tot în Dingolfing este centrul de competenţă pentru sisteme de propulsie electrică şi aluminiu şi aici se realizează şasiuri (modulul Drive), atât pentru BMW i3, cât şi pentru BMW i8. Asamblarea finală este realizată la Leipzig, unde zilnic ies pe porţile fabricii aproximativ 100 de modele BMW i3 şi 20 de modele BMW i8.

Gama de modele BMW i a demonstrat, mai clar ca niciodată, efortul făcut de companie în dezvoltarea unor produse cu un impact minim asupra mediului. În acelaşi timp a deschis marca spre o nouă categorie de clienţi – patru din cinci clienţi BMW i sunt la prima achiziţie a unui BMW.

La nivel global, BMW i3 este pe locul trei în topul vânzărilor de automobile electrice. Cea mai de succes piaţă este Statele Unite, unde se clasează, de asemenea, pe locul trei. În Norvegia, o ţară preocupată în sprijinirea dezvoltării pieţei de automobile electrice, BMW i3 este cel mai important model al mărcii. Succesul BMW i este reflectat şi de numărul foarte mare de distincţii primite, BMW i devenind marca de automobile cu cel mai mare număr de premii din istorie obţinut în anii de lansare.

De tehnologiile dezvoltate prin BMW i beneficiază acum tot mai multe modele BMW. Gama BMW M sau, cel mai recent, BMW Seria 7, folosesc tot mai mult tehnologia de lucru cu fibră de carbon şi dispun de tot mai multe componente din CFRP. În prezent, fabrica din Dingolfing, centrul de producţie unde sunt realizate elemente pentru BMW i şi modelele BMW Seria 7, este cea mai mare fabrică de componente de fibra de carbon din lume (ca număr de unităţi produse). În acelaşi timp o gamă tot mai mare de modele plug-in hybrid (modele hibrid cu încărcare la priză şi autonomie electrică crescută) beneficiază de tehnologia de propulsie electrică BMW eDrive dezvoltată pentru BMW i. Noul BMW X5 40e şi-a făcut deja debutul pe piaţa românească şi a fost primit cu deosebit interes, primele comenzi fiind plasate înainte de primele teste și de prezentarea oficială în showroom. În perioada imediat următoare este aşteptată lansarea versiunilor plug-in hybrid pentru BMW Seria 7, Seria 3 şi Seria 2 ActiveTourer.

BMW i3 este un automobil electric ce se remarcă printr-o serie de inovaţii absolute în industria de automobile, dintre care se distinge arhitectura LifeDrive, care combină un şasiu din aluminiu cu o structură a caroseriei din fibră de carbon. Toate eforturile în dezvoltarea BMW i3 au urmărit două direcţii importante – o masă redusă, pentru autonomie crescută şi preocuparea consecventă, în fiecare detaliu, pentru un automobil cu un impact real minim asupra mediului, nu doar în ceea ce priveşte emisiile locale.

Motorul electric generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil de la turaţie zero. Motorul cântăreşte doar 50 de kilograme şi oferă o viteză de răspuns fără precedent. Construcţia specifică a motorului electric hibrid sincron, dezvoltat exclusiv pentru BMW i3, menţine un flux liniar de putere în partea superioară a intervalului de turaţii. BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde şi de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde.

Acumulatorul litiu-ion oferă modelului BMW i3 o autonomie de 130-160 de kilometri în regim de condus cotidian. Aceasta poate creşte folosindu-se modurile de condus eficiente ECO PRO şi ECO PRO+.

Opțional, BMW i3 este disponibil şi cu un sistem range extender care menţine încărcarea bateriei litiu-ion la un nivel constant cât timp automobilul se deplasează – activarea se face imediat ce acumulatorul coboară sub un nivel prestabilit. Prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzină, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvoltă 25 kW/34 CP, montat în vecinătatea motorului electric, deasupra punţii spate. În traficul cotidian, acest motor prelungeşte autonomia maximă a maşinii până la aproximativ 300 de kilometri.

Bateria are o capacitate utilă de 18,8 kWh şi este garantată 8 ani sau 100.000 km. Timpul de minim de încărcare este de până la 30 de minute la o staţie rapidă de încărcare de curent continuu de 50 kW. La o priză normală puterea de absorbţie este de până la 2,7 kw cu un timp de încărcare de aproximativ 8 ore. Automobilul este compatibil şi cu staţii de încărcare – curent alternativ, având o capacitate maximă de absorbţie de 7,4 kW şi un timp te încărcare de aproximativ 3 ore.

Plăcerea de a conduce, tipică BMW, este asigurată de un echilibru optim între masă, performanţe şi autonomie pentru mobilitate urbană. Utilizarea unui material uşor precum fibra de carbon CFRP pentru cabina pasagerilor a compensat masa suplimentară a acumulatorului litiu-ion, în timp ce poziţionarea pachetului de baterii în zona centrală, jos, a îmbunătăţit agilitatea automobilului prin distribuţia perfectă (50:50) a maselor și coborârea centrului de greutate. În plus, motorul electric montat în vecinătatea punţii spate propulsoare oferă caracteristici unice de performanţă pentru acest gen de sistem. Experiența de condus ale BMW i3 stă sub semnul agilității. Livrarea instantanee a puterii, reglajul suspensiei, direcţia precisă şi diametrul de bracaj deosebit de mic (9,86 metri) reprezintă abordarea BMW în ceea ce priveşte mobilitatea urbană.

Despre BMW i8
BMW i8 este un automobil sport cu adevărat revoluţionar – oferă performanţe dinamice remarcabile alături de un consum comparabil cu cel al unei compacte de oraş. Modelul adaugă la gama BMW i şi mai multe premiere tehnologice – de la prima implementare de serie a farurilor Laser, la o gamă extinsă de materiale ultrauşoare ce include utilizarea “gorilla glass” pentru lunetă. Caroseria cu design spectaculos asigură un coeficient aerodinamic imbatabil în segmentul automobilelor sport, de numai 0.26, deşi modelul nu foloseşte nici un element activ de caroserie.

Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvoltă 170 kW/231 CP şi 320 Nm – şi un motor electric sincron ce oferă 96 kW/131 CP şi 250 Nm. Un al doilea motor electric pe puntea spate funcţionează ca starter pentru propulsorul pe benzină şi asigură un plus semnificativ de cuplu şi un răspuns instantaneu pe acceleraţii. În plus, acesta poate funcţiona ca generator, asigurând-se că automobilul dispune mereu de resurse de energie pentru motorul electric faţă şi de puterea totală de 362 CP, în orice stil de condus. Când nu este solicitat 100%, motorul pe benzină creşte automat puterea şi o foloseşte pentru antrenarea generatorului, astfel că reprizele de acceleraţie nu sunt influenţate negativ de perioada de încărcare.

Sistemul BMW eDrive este completat de un acumulator litiu-ion de înaltă tensiune (cu o capacitate utilă de 5,2 kWh) şi de un sistem de gestiune inteligentă a energiei.

La echilibrul excelent între plăcerea condusului şi economia de combustibil contribuie şi masa redusă a automobilului – 1,485 kg (masă proprie), dar şi coeficientul de rezistenţă aerodinamică (Cd) deosebit de bun pentru un automobil sport: 0,26.

În modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteză maximă de 120 km/h şi o autonomie de 37 de kilometri în ciclul de testare EU. În funcţie de modul de reîncărcare a acumulatorului litiu-ion – la o sursă casnică de curent, la un panou BMW i (Wallbox) sau la o staţie publică de realimentare, timpii de încărcare variază între mai puţin de două ore şi până la trei ore. În modul Sport, BMW i8 oferă o acceleraţie în reprize (de la 80 la 120 km/h) în 2,6 secunde. Viteza maximă, limitată electronic, este de 250 km/h.

Conform ciclului de consum al normelor europene, emisiile de CO2 ale noului model sunt de numai 49 g per km, ceea ce corespunde unui consum de numai 2,1 litri per 100 km. În traseele cotidiene tipice, cu acumulatorul încărcat la maximum la început, BMW i8 poate realiza un consum de combustibil mai mic de 5 l/100 km în deplasările urbane. Dacă drumul include condus extraurban sau autostradă, se poate realiza un consum mai mic de 7 litri. Chiar şi în deplasările pe distanţe lungi şi la viteze ridicate, conducătorii pot menţine consumul de combustibil sub 8 l/100 km. Per total, consumul de carburant al modelului hibrid plug-in este cu aproximativ 50% mai mic decât al automobilelor sport cu propulsie convenţională.