vw-dieselgateRegistrul Auto Român nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România. Anunţul a fost făcut miercuri seară de preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, la emisiunea „Jurnalul de Seară”, de la Digi24.

„Astăzi (miercuri – n.r.) am avut o discuție cu cei doi miniștri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul mediului pentru partea de poluare şi ministrul transporturilor. Ministrul transporturilor m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărțile de identitate pentru mașinile care ar urma să fie vândute și care sunt în stoc”, a anunțat Călin Popescu-Tăriceanu la Digi24.

„Cred că e nevoie de o protecție a consumatorilor, a cetăţenilor. În momentul în care autoritățile iau cunoștință de o astfel de situație, trebuie să reacționeze, până se constituie, eu ştiu, asociaţii de consumatori, până îşi iau avocaţi care să le apere interesele afectate în justiţie”, a spus președintele Senatului.

Călin Popescu-Tăriceanu consideră că statul român a fost înșelat, pentru că a încasat – prin taxa de mediu – mai puțini bani pentru mașini care poluează mai mult. „Cred că statul român trebuie să acționeze, aşa cum fac și celelalte ţări, de exemplu Belgia s-a constituit parte civilă împotriva Volkswagen, în Spania guvernul a hotărât să penalizeze cu 1.000 de euro constructorul pentru fiecare maşină vândută”, a arătat Călin Popescu Tăriceanu.

Declarațiile intervin în condițiile în care au apărut și primele cifre referitoare la efectele scandalului Dieselgate în România. Conform unor surse, peste 100 de mii de maşini produse de grupul Volkswagen, dotate cu softuri care păcălesc testele de mediu, au ajuns în România. În total, cinci milioane de maşini Volkswagen din toată lumea, inclusiv din Romania, vor fi rechemate în service.

Peste o sută de mii de mașini Volkswagen cu probleme, care au fost vândute în țara noastră, ar putea fi rechemate în service în perioada următoare, susțin unele surse din domeniul auto din România.

Conducerea Volkswagen precizează că n-a ştiut nimic despre softurile trucate, montate pe maşinile sale încă din 2007.

Citeste mai mult pe Digi24.ro.