Peste 60% din elevi au luat note de trecere la simularea bacalaureatului la Limba romana

simulare bacalaureatPeste 60 la sută dintre elevii de clasa a XII-a care au susţinut simularea bacalaureatului au luat note de trecere la proba de Limba română, precum şi la proba la alegere a profilului, dar numai 52,49 la sută au promovat proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a centralizat rezulatele obţinute de elevii claselor a XI-a şi a XII-a participanţi la simularea naţională a examenului de Bacalaureat 2015.

Ponderea elevilor clasei a XII-a care au obţinut note peste 5 este următoarea: 61,36% la Limba română (procentaj superior celui de anul trecut: 52,80%), 75,49% la Limba maternă (cu aproape 8 procente în plus faţă de 2014 – 67,78%), 52,49% la proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie (procentaj superior faţă de 2014 – 42,51%), respectiv 60,30% la proba la alegere a profilului (cu peste 7 procente în raport 2014 – 53,92%).

Situaţia notelor peste 5 la clasa a XI-a se prezintă astfel: Limba română – 51,77% (în creştere cu peste 7 procente faţă de 2014 – 44,22%), proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie – 42,35% (în creştere cu peste 6 procente faţă de anul trecut – 36,32%) şi Limba maternă – 56,97% (în scădere faţă de 2014 – 62,42%).
Rata de participare a fost de 86,41% la clasa a XI-a (128.052 de elevi prezenţi din 148.143 de elevi înscrişi), respectiv 83,31% la clasa a XII-a (147.454 de elevi prezenţi din 177.000 de elevi înscrişi).

Subiectele au fost unice, la nivel naţional, respectiv diferenţiate, în funcţie de filieră, profil şi specializare, fiind elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în conformitate cu modelele de subiecte publicate încă din luna noiembrie 2014 pe site-ul subiecte2015.edu.ro.

Notele obţinute la simulările nationale se pot trece în catalog, doar la solicitarea elevului. Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.