imagesCele două bănci de locuinţă din România adună aproape 600.000 de clienţi. Modelul lor de afaceri se bazează mai ales pe o facilitate importantă oferită de statul român care „premiază” clienţii băncii cu 25% din suma economisită anual, în limita a 250 de euro. În Austria, contractul de economisire-creditare este un foarte popular cadou de botez, la noi cel mai tânăr client are doar o lună, informeaza Money.ro.

În jur de 600.000 de români au, în băncile de locuinţă, aproape 5 miliarde de lei, arată datele furnizate ECONOMICA.NET de către directorii BCR Banca pentru Locuinţe şi, respectiv, Raiffeisen Banca pentru Locuinţe. Aproximativ 357.000 de clienţi provin de la BCR iar restul de 200.000 de la RBL.

Cel mai tânăr client al Raiffeisen Banca pentru Locuinte avea sub o lună când părinţii săi i-au contractat produsul de economisire-creditare, iar cel mai vârstnic, 90 de ani.”, arată şefa RBL. La rândul lor, cei de la BCR Bpl mizează pe o categorie largă de clienţi care au profile foarte diferite în funcţie de produsul pe care îl accesează.