literaturaMinistrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat, joi, că doar 3% dintre elevi citesc textele de lectură obligatorie şi a precizat că la cursurile de limba şi literatura română ar putea participa şi scriitori, care să le “întindă o mână de ajutor” copiilor, pentru a înţelege operele literare.

“Există date care arată foarte clar că valoarea unei şcoli este, de fapt, într-o directă proporţionalitate cu valoarea comunităţii în care acea şcoală activează. (…) Din informaţiile pe care noi am putut să le culegem, am ajuns la o concluzie destul de tristă: nu avem mai mult de 3% dintre elevi care citesc lecturile obligatorii sau recomandate. Poate că am greşit, poate că sunt 6%, poate sunt 10%, dar nu stăm foarte bine în această zonă”, a declarat Pricopie, la recepţia organizată cu prilejul prezentării Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi, potrivit Mediafax.

Pe de altă parte, ministrul a afirmat că limba şi literatură română se predă după un curriculum “destul de vechi”. “Acum suntem într-un moment în care încercăm să împrospătăm acest curriculum şi să îl facem aşa fel încât clasa de literatura română să se desfăşoare într-un mod mai atractiv, pentru că, dacă mergem la informaţia a doua, cea cu 3-4% dintre copii care citesc, ne dăm seama că lectura, dragostea pentru lectură este primul lucru pe care trebuie să îl cultivăm înainte de a merge mai departe. În acest context, noi am solicitat sprijin din partea tuturor, am vorbit cu domnul preşedinte Manolescu (Nicolae Manolescu, preşedintele Uniunii Scriitorilor – n.r.), am vorbit la Academia Română, pentru a ne acorda sprijin şi evident, de fiecare dată când am posibilitatea să mă adresez scriitorilor români şi poeţilor români, o fac. Va fi un proces destul de complicat, împrospătăm toate programele, dar literatura română şi istoria vor fi temele cele mai sensibile şi probabil că nu vor fi epuizate aceste subiecte mai devreme de un an, un an şi jumătate, iar ideea centrală este de a deschide ora de română”, a mai spus Pricopie.

Ministrul Educaţiei a subliniat, cu acelaşi prilej, că ora de limba şi de literatura română trebuie “deschisă”, acest lucru presupunând şi participarea ca invitaţi la cursuri a unor scriitori care să “întindă o mână de ajutor” copiilor, pentru ca aceştia să înţeleagă operele literare.

“Ora de română să se desfăşoare şi într-un muzeu, să se desfăşoare şi într-un târg de carte, să se desfăşoare şi într-un festival de calibrul acestuia (Festivalul Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi – n.r)”, a adăugat Remus Pricopie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.