Cum sunt protejati clientii unei agentii de turism falimentare

vacantaMai mulți turiști, clienți ai unor companii precum Premium Holidays, Alibaba Tour, Kara Travel sau Avenara Tours, au fost nevoiți să plătească din nou serviciile deja contractate, pentru vacanța de vară din cauză că agențiile au intrat în faliment, potrivit Money.ro.

O parte dintre clienții unor astfel de agenții au fost nevoiți să scoată alți bani din buzunar pentru a reveni în țară.   Și asta în ciuda faptului că legislația prevede existența unor anumite tipuri de asigurări care să vină în ajutorul celor păgubiți, potrivit 1asig.ro.

Pentru a-și desfășura activitatea, orice agenție de turism este obligată să încheie o poliță de asigurare în funcție de statutul ales, respectiv detailist sau tour-operator.    “Această poliță se depune obligatoriu la Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) la momentul solicitării acordării licenței, iar în cazul în care se constată că polița a expirat și agenția nu a reînnoit-o, licența se retrage de către ANT”, a explicat pentru Oleg Pelivan, consilier juridic în cadrul ANAT.

Prin urmare, “asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității agenției de turism”, prevede o limită minimă de răspundere de 50.000 dolari, pentru tour-operatori și de 10.000 dolari pentru revânzători. Odată ajunși la destinație, dar cu pachetele turistice neachitate, păgubiții se pot adresa companiei de asigurări a agenției de turism.    În cazul în care agenția de turism nu efectuează repatrierea turistului, acesta din urma trebuie să anunțe imediat asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail.

În această situație, asiguratorul nu are, totuși, obligația de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a rambursa contravaloarea acestora, dovedite prin documente justificative după intoarcerea turistului în România, în condițiile respectivei polițe de asigurare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *